افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به زنجان، فروشگاه صنایع‌دستی در زنجان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به زنجان و با حضور مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی فروشگاه صنایع‌دستی ایلمان گالری در زنجان روز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۲ به بهره‌برداری رسید.

افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به زنجان


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: با افتتاح این فروشگاه صنایع دستی در شهر زنجان با زیربنای ۲۵۰ متر مربع برای پنج نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰ نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است. اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در تلاش است تا با راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه‌های دائمی و موقت و همکاری در ایجاد بازارچه‌های فروش، زمینه مناسبی در حوزه بازاریابی برای صنعتگران فراهم کند.

او تصریح کرد: در این فروشگاه مجموعه‌ای از زیباترین آثار هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان زنجان در تمامی رشته‌های ملیله‌کاری، چاروق‌دوزی، چاقوسازی، معرق، گلیم‌بافی، فرش‌بافی، انگشترسازی، منبت، خراطی، چرم‌دوزی، گوهرتراشی و زیورآلات، قلاب‌بافی، برای علاقه‌مندان و خریداران به نمایش درآمده است. توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنایع‌دستی زنجان در رشته‌های مختلف می‌تواند این استان را به قطب صنعت صنایع‌دستی تبدیل کند.

افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به زنجان


میثم آسوپا در این مراسم گفت: دولت سیزدهم به بخش صنایع‌دستی و فرآورده‌های این بخش نگاه حمایتی دارد. صنایع‌دستی استان زنجان با ظرفیت بسیار مطلوب، زمینه‌ساز رفع مشکلات اجتماعی به‌ویژه اشتغال است. در تلاشیم فروشگاه‌های بیشتری را به منظور فروش محصولات صنایع‌دستی صنعتگران و هنرمندان این منطقه راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: حمایت مسئولان از هنرمندان صنایع‌دستی و تولید محصولات کاربردی بر اساس نیاز بازار توسط صنعتگران می‌تواند نقش بزرگی در ایجاد اشتغال و جذب گردشگر داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha