حضور ۲۰ اثر صنایع‌دستی در دومین جشنواره سراسری بسیج هنرمندان در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از حضور ۲۰ اثر صنایع‌دستی در دومین جشنواره سراسری بسیج هنرمندان در مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ در آیین گشایش نمایشگاه دومین جشنواره سراسری هنرهای صنایع‌دستی بسیج هنرمندان از حضور ۲۰ اثر هنری هنرمندان و صنعتگران در این نمایشگاه، خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که جرم، خراطی چوب، بافته‌های داری، زیورآلات سنتی و گیوه از جمله رشته‌های صنایع‌دستی در این جشنواره محسوب می‌شود، افزود: این رشته‌های هنری در این جشنواره داوری می‌شود و سه اثر شاخص برای شرکت در جشنواره که در تهران برگزار می‌شود ارسال خواهد شد.

او با اشاره به اینکه حضور در این جشنواره بهترین فرصت برای نمایش هنر صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان است، گفت: نوآوری و خلاقیت در دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان با ایجاد فضای رقابتی در این جشنواره‌ها بروز می‌کند.

ایزدی به اهمیت و نقش موثر آموزش در صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: آثار رسیده در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های اخیر نشان می‌دهد تولیدات صنایع‌دستی تقریبا با نیاز و سلیقه مخاطب نزدیک‌ شده است و به‌ زودی شاهد رونق بیشتر این محصولات خواهیم بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101700902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha