بازارچه‌های صنایع‌دستی در پایگاه‌های میراث‌ ملی مازندران راه‌اندازی می‌شود

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از راه‌اندازی بازارچه‌های صنایعدستی در پایگاه‌های میراث‌ ملی مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محسن باستانی یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ با اشاره به نشست با حسن کبیری، معاون اداره‌کل امور پایگاه‌های کشور با اشاره به ماموریت ۳ روزه بازدید از پایگاه‌های میراث ملی اسپهبد خورشید سوادکوه، فرح آباد، پایگاه جهانی عباس‌آباد و سایت موزه گوهرتپه بهشهر، موزه کلبادی ساری و موزه گنجینه بابل از راه‌اندازی بازارچه‌های صنایعدستی در این فضاهای تاریخی خبر داد.

سرپرست معاونت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با توجه به تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص سرویس‌های بهداشتی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در پایگاه‌های ملی، جهانی و اماکن تاریخی، اظهارکرد: برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص سرویس‌های بهداشتی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در اماکن تاریخی صورت گرفت.

او با بیان اینکه استان مازندران دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری است، تصریح کرد: باید اقدامات مطلوب برای بهسازی و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه‌های صنایع‌دستی دائمی و موقت در مازندران انجام شود.

باستانی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در پایگاه میراث جهانی عباس آباد بهشهر و پایگاه میراث ملی فرح آباد، گفت: باید از فضاهای موجود در این پایگاه‌ها و اماکن تاریخی برای جذب گردشگران استفاده شود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مازندران مقصد گردشگری است و گردشگران و مسافران بسیاری به این استان سفر می‌کنند باید برای خدمات بیشتر و بهتر وزارتخانه متبوع اعتبارات ملی به این استان اختصاص دهد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خواستار تخصیص اعتبار ملی در بحث سرویس‌های بهداشتی، حفاظت و مرمت بناهای تاریخی مازندران شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101700907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha