افتتاح ۱۷ غرفه از هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در هفته فرهنگی خمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: افتتاح ۱۷ غرفه از هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در هفته فرهنگی خمین، یکی از اقدامات شاخص اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، آیین اختتامیه دومین هفته فرهنگی شهرستان خمین با عنوان «بر آستان آفتاب» روز دوشنبه ۱۸ دی ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران و اقشار مختلف مردم در بیت تاریخی امام در خمین برگزار شد.

مصطفی مرزبان در این مراسم با اشاره به اینکه هفته فرهنگی خمین فرصت عظیمی برای معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده این شهرستان است، گفت: هفته فرهنگی خمین با برگزاری بیش از ده ها برنامه فرهنگی روز گذشته به کار خود پایان داد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی مرزبان با اشاره به افتتاح گذر فرهنگ و هنر صنایع دستی در این هفته فرهنگی گفت:  افتتاح ۱۷ غرفه از هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، یکی از اقدامات شاخص اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هفته گذر فرهنگ هنر و صنایع‌دستی شهرستان خمین است، همچنین از این پس کسب و کارهای فرهنگی و هنری در این مکان مستقر و خدمت‌رسانی خواهد شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری هفته فرهنگی خمین، گفت: این برنامه‌ها می‌تواند فرهنگسازی تا نسل جوان با مفاهیم بلند و ایمانی امام راحل (ره) نزدیک‌تر شوند.

او با اشاره به اینکه وجوه شخصیتی امام (ره) را با زبان هنرمندانه به نسل جوان معرفی کنیم، تصریح کرد: بشریت و امت اسلام و جبهه مقاومت مدیون امام خمینی (ره) است و امام به قشر خاصی تعلق ندارد، ان‌شاءالله بتوانیم قدرشناس امام باشیم و راه ایشان را تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دهیم.

حمید کمانکش فرماندار شهرستان خمین نیز در این آیین بیان کرد: برنامه‌های این هفته با نگاه به افزایش ارائه خدمات به مردم هدف‌گذاری شده است، همچنین افتتاح گذر فرهنگ و هنر، برگزاری کارگاه‌های هنری، محافل ادبی و همایش از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

در طول این هفته، روزانه حدود ۸۰۰ دانش‌آموز در بیت تاریخی حضرت امام (ره) حضور پیدا کردند و از خدمات فرهنگی بهره‌مند شدند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha