اجرای مرحله دوم مرمت مسجد جامع تاریخی گلپایگان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی به‌منظور آغاز مرحله دوم عملیات مرمت مسجد جامع گلپایگان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز گذشته ۲۰ دی‌ماه، حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با حضور جمعی از مدیران این اداره‌کل در سفری نیم روزه به‌منظور بازدید از طرح‌های گردشگری وارد شهرستان گلپایگان شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری در حال احداث و مسجد جامع تاریخی گلپایگان، گفت: گلپایگان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری محور غرب استان اصفهان است که با توجه به توان بالقوه این شهرستان، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر از یکسو و خدمات‌رسانی بهینه به گردشگران از سوی دیگر است.

او ادامه داد: بنای تاریخی مسجد تاریخی گلپایگان نیز یکی از کهن‌ترین بناهای تاریخی و مذهبی محور غرب استان اصفهان با بیش از ۹۰۰ سال قدمت است که مرحله اول مرمت آن در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید، با این وصف با توجه به نیازهای مرمتی این مجموعه، در این بازدید، برنامه‌ریزی برای آغاز مرحله دوم مرمت این بنا انجام شد و با تخصیص اعتبار لازم، مرمت این بنای تاریخی و مذهبی به‌زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102101211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha