برگزاری اولین نشست قزوین‌نامه با شب عمارت کلاه‌فرنگی در قزوین

اولین نشست از سلسله نشست‌های قزوین‌نامه باعنوان شب عمارت کلاه‌فرنگی (چهلستون) به‌همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و پایگاه تاریخی شهر قزوین، دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) و انجمن ایرانی تاریخ (شعبه قزوین) در سالن اجتماعات مهندس بهشتی واقع در عمارت تاریخی داعی برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، آرش ضیاءآبادی عصر چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: معرفی و پرداختن به داشته‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی قزوین و احیای هویت و اصالت قزوینی، تجلیل از اساتید و پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی در کنار معرفی و حمایت از پژوهشگران و فعالان جوان و نوپای این حوزه از محورها و اهداف اصلی برگزاری سلسله نشست‌های قزوین‌نامه به‌شمار می‌رود.

مسئول پایگاه ملی بافت تاریخی شهر قزوین افزود: بناست این نشست‌ها در هر ماه با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) و هر نشست با محوریت میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس و چهره‌های برجسته تاریخی، فرهنگی و هنری قزوین برگزار گردد.    

ضیاءآبادی در ادامه از تمامی دغدغه‌مندان و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ قزوین خواست تا با حضور پررنگ در این سلسله نشست‌ها نقش موثری در حفظ و احیاء هویت و اصالت تاریخی و فرهنگی قزوین داشته باشند.

نشست شب عمارت کلاه‌فرهنگی با حضور جمعی از مسئولان، کارشناسان، اساتید، پیشکسوتان و علاقمندان به حوزه میراث‌فرهنگی برگزار و ویژگی‌های معماری، هنری و پیشینه تاریخی عمارت کلاه فرنگی قزوین توسط اساتید مهرزاد پرهیزکاری، حسن یوسفی و امیرحسین حاتمی مورد بررسی قرار گرفت.

در این برنامه همچنین از سال‌ها فعالیت علمی- پژوهشی و خدمات ارزنده مهرزاد پرهیزکاری در حوزه میراث‌فرهنگی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102101227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha