حمایت از تاسیس موزه‌های بخش خصوصی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: حمایت از تاسیس موزه‌های تخصصی بخش خصوصی یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی گفت: ایجاد موزه‌های تخصصی مشارکتی و به ویژه بخش خصوصی در نقاط مختلف استان یکی از اولویت‌های اداره‌کل در حوزه موزه‌ها بوده و لذا چنانچه افرادی با اشیا یا اسناد واجد ارزش دارای ساختمان مناسب و متقاضی راه‌اندازی موزه باشند، این اداره‌کل آمادگی دارد تمهیدات لازم را برای تاسیس موزه بیاندیشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به اهمیت و نقش موزه‌ها در راستای ارتقای و سطح دانش فرهنگی جامعه، تصریح کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین واحد میراث‌فرهنگی در شهرستان‌ها نسبت به پسگیری موضوع و ارائه مدارک لازم به منظور بازدید و بررسی کارشناسان از ساختمان مورد تعرفه اهتمام لازم را بعمل آورند. 

او  افزود: قابلیت ایجاد موزه‌های مختلف در استان گیلان بسیار بالا بوده به همین منظور علاوه بر موزه‌های وابسته، دولتی و مشارکتی تاسیس و راه‌اندازی موزه‌های خصوصی می‌تواند مکمل دیگر موزه‌ها باشد تا خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران و علاقه مندان به حوزه فرهنگ را ارائه کنند.

جهانی، استقبال مردم از ایجاد موزه‌های خصوصی را خوب اما ناکافی دانست و اضافه کرد: صدور مجوز ایجاد و تاسیس موزه پس از بازدید مکان مورد نظر و تکمیل مدارک در کمترین فرصت صادر شده و حمایت‌های قانونی لازم نیز از قبیل مجوز فروش بلیت و سایر امتیازات در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha