امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صنایع‌دستی و سازمان زندان‌ها برای خوداشتغالی

معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی کشور در راستای توانمندسازی و افزایش سطح مهارت زندانیان و بهره‌مندی مستمر از ظرفیت‌های موجود تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، در راستای ارائه خدمات آموزشی و با هدف ایجاد زمینه اشتغال و افزایش سطح درآمد زندانیان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، تفاهم‌نامه‌ای فی مابین معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامین و تربیتی کشور منعقد شد.  

براساس این تفاهم‌نامه که به مدت سه سال اجرایی می‌شود، توسعه مهارت‌های حرفه‌ای مددجویان تحت پوشش زندان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای رسیدن به خودباوری و خوداشتغالی و همچنین کمک به کاهش بزهکاری و جلوگیری از تکرار جرم و همچنین کشف استعدادهای حرفه‌ای زندانیان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌های آنان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دستور کار طرفین قرار گرفت.  

استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی طرفین برای اجرای دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و همچنین برنامه‌ریزی و مشارکت در زمینه برگزاری نشست‌ها، گردهمایی‌ها، جشنواره‌ها، المپیادها و نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه صنایع‌دستی نیز جزو مفاد این تفاهم نامه است.  

همکاری در زمینه توسعه و ترویج صنایع‌دستی، همکاری در زمینه فعالیت‌های حمایتی مددجویان آموزش دیده در حوزه‌های پژوهشی، تولید و فروش، تشکیل کارگروه مشترک به منظور تهیه و تدوین فعالیت‌های تولیدی فرهنگی و هنری در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز از مفاد دیگر این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha