مرمت و احیا خانه دوقلو شهر تاریخی استرآباد (گرگان)

مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) از احیا و مرمت خانه رمضانعلی خراسانی معروف به خانه دوقلوی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در حوزه خدمات گردشگری با کاربری پذیرایی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، عالیه ملک‌شاهکویی با اعلام این خبر گفت: یکی دیگر از آثار قاجاری محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد (گرگان)، خانه تاریخی رمضانعلی خراسانی است که در گذشته‌های دور به دلیلی شیوه ساخت دو بنای روبه روی‌هم به خانه دوقلو معروف بوده است.

مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) خاطرنشان کرد: این بنا به دلیل مداخلات و الحاقاتی که داشته دچار آسیب‌های متعددی شده است و در حال حاضر در حال مرمت و احیاست.

او یادآور شد: این بنای تاریخی با مساحت ۲۱۲ مترمربع با حجم سرمایه‌گذاری ۷۴ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در حال احیا و مرمت است.

ملک‌شاهکویی افزود: از این حجم سرمایه‌گذاری مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی به سرمایه‌گذار و ۵۴ میلیارد ریال آورده متقاضی در خرید ملک و مرمت بناست. این بنا پس از اجرا و بهره‌برداری به‌عنوان واحد پذیرایی با ایجاد اشتغال برای بیش از پنج نفر به‌صورت مستقیم به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کند.

مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بیان کرد: در سال‌های اخیر بناهای بسیاری در محدوده شهر تاریخی استرآباد در حوزه خدمات گردشگری با کاربری‌های اقامتی، پذیرایی، فرهنگی، صنایع‌دستی و تفریحی به بهره‌برداری رسید که می‌تواند علاوه بر احیای شهر تاریخی استرآباد به‌عنوان هویت شهر گرگان زمین توسعه گردشگری را در مرکز استان گلستان فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102501481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha