شب‌های موسیقی هگمتانه تلفیقی بین گردشگری و فرهنگ است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در آیین آغازین دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» گفت: این آیین بیانگر تلفیق زیبا بین رویدادهای فرهنگی و ظرفیت‌های گردشگری است و فرصت بی‌بدیلی برای فعالان گردشگری استان همدان به شمار می‌رود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در آیین آغازین دومین جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» روز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ که در آرامگاه باباطاهر برگزار شد، گفت: این آیین به مدت هفت شب در استان ادامه پیدا خواهد کرد و یکی از شبهای این رویداد به بزرگداشت عارف قزوینی ختم خواهد شد و این مهم بیانگر تلفیق زیبا بین رویدادهای فرهنگی و ظرفیت های گردشگری است و فرصت بی‌بدیلی برای فعالان گردشگری استان محسوب می شود تل به این واسطه میزبان گردشگران علاقه مند به موسیقی سنتی در همدان باشند و تورهای استانی را برای حضور علاقه مندان در کارگاه ها و کنسرت ها در سراسر استان فعال و برگزار کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: انتخاب آرامگاه باباطاهر برای مراسم آغازین این آیین و بزرگداشت عارف قزوینی تاثیر متفاوتی در معرفی ظرفیت های گردشگری ادبی در استان را نقش بسزایی دارد.

او تصریح کرد: این جشنواره با هدف ایجاد شوق و انگیزه بیشتر برای نوازندگان و آهنگسازان استان همدان و به منظور ارائه توانایی‌ها و داشته‌های خود و همچنین ایجاد زمینه ای مناسب برای معرفی گروه‌های موسیقی سنتی، محلی و مقامی استان و همچنین معرفی توانمندی‌های گردشگری ادبی در همدان به صورت همایشی و غیررقابتی و با شعار «احیای فرهنگ و هنر اصیل موسیقی ایرانی و کرامت هنرمندان استان» طراحی شده است.

معصوم علیزاده با اشاره به اینکه  صنعت گردشگری در هزاره سوم در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد در عرصه جهانی است، گفت: در این راستا گردشگری ادبی به عنوان یکی از گونه‌های گردشگری تلقی می‌شود که با برنامه‌ریزی اصولی، شناسایی فرصت‌ها و استفاده از مزیت‌های این بخش می‌توان برای توسعه پایدار و تنوع بخشی به اقتصاد ملی گام برداشت. معرفی مفاخر همدان با گردشگری ادبی محقق می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: گردشگری موسیقی یکی از انواع گردشگری است که در حوزه گردشگری فرهنگ جای دارد به‌طوری‌که در صورت توجه به احیای موسیقی همدان  از طریق توسعه گردشگری موسیقی، نقش به سزایی می‌تواند در حفظ و پویایی موسیقی محلی استان  داشته باشد.

معصوم علیزاده اظهار کرد: برای برگزاری  این رویداد  همراه با  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تلاش خواهیم کرد شاعران و نویسندگان شهیر را معرفی کنیم چرا که یکی از ویژگی‌های بارز موسیقی همدان  بهره بردن ترانه سرایان از شعرهای شاعران بزرگ همدانی بوده که این مهم خود یک توانمندی است.

او گفت: آیین اختتامیه رویداد پنجم بهمن در سالن مجتمع بوعلی‌ سینای همدان با حضور فرهیختگان برجسته کشوری از جمله محمدرضا شفیعی‌کدکنی، برگزار می‌شود که می‌تواند یک نقطه عطف در حوزه گردشگری فرهنگی همدان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110100015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha