تدوین سند ملی صنایع دستی در مراحل نهایی قرار دارد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: مراحل پایانی تدوین سند ملی صنایع دستی کشور با برگزاری نزدیک به ۵۰ جلسه عمومی و تخصصی با حوزه‌های مرتبط در حال اتمام است. 

به گزارش خبرنگار میراث آریا، مریم جلالی در نشست تخصصی هیئت اندیشه ورزان صنایع دستی با اشاره به اهمیت و ضرورت سند ملی صنایع دستی به لزوم توجه دقیق به چشم‌انداز این سند و اهداف آن تأکید کرد و گفت: این سند می‌تواند گره گشای مشکلات صنایع دستی در سال‌های پیش رو باشد.  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: این سند همواره می‌تواند قابلیت تغییر باشد و با ایجاد مسیرهای جدید به بهبود وضعیت کسب و کار در جامعه کمک کند چرا که دستاوردهای جدید در حوزه تکنولوژی همچنین تغییر در شیوه زندگی مردم در حال تغییر و پویایی است و ما نمی‌توانیم برای رسیدن به اهدافمان تنها متکی به یک شیوه یا مسیر باشیم. ایجاد راه‌های جایگزین، متناسب با تحولات جامعه سرعت عمل‌مان را مضاعف خواهد کرد.  

او تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و اعتماد به این حوزه قطعا بسیاری از موانع را از پیش روی ما کنار خواهد زد به همین دلیل در چنین جلساتی بیشترین تعامل را با فعالان بخش غیر دولتی داشته ایم.  

جلالی در پایان گفت: سند ملی توسعه صنایع دستی حاصل و نتیجه یک کار گروهی است و من امیدوارم علاوه بر توسعه فیزیکی و ایجاد یک چشم‌انداز واقعی و مطلوب از صنایع دستی بتوانیم به گسترش ادبیات منطبق با این حوزه نیز دست پیدا کنیم.  

بخش خصوصی، دانشگاهیان و نهادهای دولتی در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110300154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha