دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در همدان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز که اقدام به حفر تونل برای دست‌یابی به اشیای عتیقه در همدان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، سرهنگ جواد خدامرادی گفت: در حومه شهر همدان ۲ نفر در منزل پدری خود اقدام به حفاری تونلی به عمق ۲۰ متر و طول تقریبی ۵۰ متر در مدت چندین ماه برای دست‌یابی به اشیای عتیقه کرده بودند که بر اساس گزارش‌های مردمی و شهروندان دستگیر و تحویل مراجع قضایی استان شدند.   

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان افزود: از هم استانی‌ها و شهروندان همدانی درخواست می کنیم تا مراقب افراد سودجو و فرصت طلب که از سادگی افراد به منظور کلاهبرداری و اغفال مردم با  وعده‌های پوچ دستیابی به گنج و اشیای عتیقه در منزل خود فعالیت می کنند، باشند.

او تصریح کرد: حفر تونل  و کانال‌های زیرزمینی اغلب با حوادث ناگواری همراه است که برابر با سنوات گذشته احتمال خفگی افراد به دلیل استنشاق گاز مونوکسید کربن و ریزش آوار و فوت افراد است، لذا در صورت وقوع حوادث شخص اقدام کننده مقصر بوده و تحت تعقیب کیفری مراجع قضایی قرار خواهد گرفت و هرگونه عواقب ناشی از آن بر عهده صاحبخانه است.

سرهنگ خدامرادی در پایان گفت: از هرگونه اقدام خطرناک و پرحادثه که خسارت جانی و مالی به همراه دارند قطعاً خودداری و هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به جرائم میراث‌فرهنگی را با شماره تلفن  ۳۲۵۲۸۰۳۰ در میان بگذارید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110400222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha