کارگاه‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی در استان همدان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در نشست مدیران شهرستان‌ها و معاونان اداره‌کل در شهرستان ملایر گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش خواهیم کرد تا کارگاه‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی در استان همدان پربارتر از سال‌های قبل در راستای رونق اشتغال و تولید برگزار شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده، سه شنبه ۴ اردیبهشت، در نشست مدیران شهرستان‌ها و معاونین اداره‌کل در شهرستان ملایر گفت: خوشبختانه در ملایر با تلاش مردم و مسئولان شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بوده که بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و هنرمندان و مسئولان شهرستان بخصوص فرماندار، شهردار و اعضا شورای شهر و اصناف همواره در جشنواره و رویدادها پای کار بوده و فعالیت خوبی را در راستای رونق گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان انجام داده‌اند که نتایج آن را به زودی شاهد خواهند بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در شهرستان ملایر در حوزه مرمت یخچال میرفتاح، مرمت بازار و سراها، طرح مطالعه بافت تاریخی ملایر و ایجاد بازارچه صنایع‌دستی اعتبارات مناسبی برای این شهرستان لحاظ شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار شاهد فعالیت خوب عمرانی در حوزه میراث‌فرهنگی در این شهرستان باشیم.

 او در جمع مدیران گفت:  امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است که در حوزه صنایع‌دستی فعالیت‌های خوبی را در راستای تحقق منویات رهبری می‌توان انجام داد و با برپایی کارگاه‌های آموزش رایگان در توسعه این حوزه تلاش بیشتری باید انجام شود که کارگاه‌های آموزش صنایع‌دستی با قدرت امسال در همدان اجرا خواهد شد.

محسن معصوم علیزاده گفت: نشست‌های شهرستانی مدیران و معاونت‌ها، در راستای هم‌افزایی، تبادل نظر، آشنایی با فعالیت‌ها و تبادل افکار انجام می‌شود که قطعاً مثمر ثمر خواهد بود.

در این نشست رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر ضمن خیرمقدم به اعضای شورای معاونین  و تقدیر از مدیرکل به خاطر ابتکار انجام شده، بیان داشت: این اولین جلسه شورای معاونین است که به صورت رسمی و برای اولین بار در شهرستان تشکیل می‌شود و این موضوع نشان از توجه ویژه مدیرکل به ظرفیت‌های شهرستان را دارد .

ابراهیم جلیلی در ادامه گفت: اداره شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف کاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعامل خوبی با ادارات مختلف بویژه شهرداری دارد و از مساعدت‌ها و کمک‌های اکثر نهادها بهره می برد.

 جلیلی در حوزه اداری تقاضای تکمیل چارت اداری و  افزایش نیرو و نیز وسیله نقلیه را بیان داشت و در حوزه میراث‌فرهنگی مبحث تعیین تکلیف بافت تاریخی ، اختصاص اعتبار و تهیه طرح ویژه همچنین اتمام و راه اندازی یخدان میرفتاح برای سال ۴۰۴ ، تخصیص و ایجاد راهکار برای آزاد سازی اتلال انوج ، گوراب و پری  را بیان داشت.

او در حوزه گردشگری گفت: ملایر قطب گردشگری استان است و آینده شهر ملایر به سمت و سوی گردشگری سوق پیدا کرده و خواستار برگزاری همایش تخصصی گردشگری و توجه ویژه استان به گردشگری شهرستان هستیم و در حوزه صنایع‌دستی در چند سال اخیر این شهرستان به عنوان مرکز صنایع‌دستی مطرح و به نوعی صنایع‌دستی پیشران گردشگری شهرستان محسوب می‌شود که دارای برند جهانی مبلمان منبت ، برند ملی مروار و بیش از بیست رشته با حدود ۱۱ هزار هنرمند در این شهر فعال هستند.

 جلیلی درپایان تخصیص اعتبار برای اتمام بازارچه صنایع‌دستی مشاغل‌خانگی، برگزاری نمایشگاه‌ها و توجه به حوزه صادرات را خواستار شد.

 در این نشست معاونین اداره‌کل و دیگر مدیران شهرستان‌ها به بیان نقطه نظرات، برنامه‌های آتی، مشکلات و نیازهای حوزه مدیریت خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020500276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha