بدون آموزش نمی‌توان به پیشرفت در حوزه گردشگری امیدوار بود

مراسم بزرگداشت روز جهانی آموزش، با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این مراسم که در محل سالن آمفی‌تئاتر این وزارتخانه برگزار شد، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، تعدادی از مدیران و جمعی از کارشناسان و مدرسان آموزشی حوزه گردشگری از استان‌های مختلف حضور داشتند.

ابوطالب قاسمی سرپرست دفتر مطالعات و آموزش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه گردشگری، گفت: اهمیت دوره آموزشی و نقش آن در رونق گردشگری برکسی پوشیده نیست. بدون آموزش نمی‌توان به آینده و نیز به پیشرفت در حوزه گردشگری امیدوار بود.

او افزود: منابع انسانی و آموزش افراد در کنار سایر حوزه‌های گردشگری می‌تواند به رونق هرچه بهتر این صنعت کمک کند.

قاسمی ادامه داد: در حقیقت نیروی انسانی آموزش دیده و دارای اهمیت بخشی از دارایی‌ها و سرمایه‌های یک موسسه به حساب می‌آید.

او در ادامه گفت: به طور حتم آموزش باید تداوم داشته باشد و معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در این باره برنامه‌های مختلفی را دارد.

سرپرست دفتر مطالعات و آموزش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری نیازمند آموزش است و در این باره مدرسان آموزش نقش مهمی در پویا نگه داشتن این صنعت دارند.

در این نشست تخصصی، ابوالقاسم ساسان، مدرس پیشکسوت، رئیس‌روحانی نماینده موسسه مرحوم نصیریان، علی چراغی مدرس گردشگری، کریمی مدیرعامل موسسه تچر پاد پارس، باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، نیما آذری رئیس انجمن موسسات آموزش گردشگری، خردپور مدیرعامل موسسه ساویس کارنو، نوری نشاط مدرس گردشگری، سامان کیوانی دبیر اتحادیه انجمن‌های دانشجویی گردشگری، صالحی از کانون گردشگری کشور، ساره اکبری مدیرعامل هلدینگ گردشگری آبادگران خراسان و ... در پنل‌های تخصصی سخنرانی کردند.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در پایان این نشست تخصصی، سخنرانی کرد و به تشریح و تبیین مهمترین موضوعات مرتبط با آموزش در حوزه گردشگری پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110400263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha