جشنواره بین‌المللی هورامان/ اورامانات جهانی در روانسر کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی هورامان/ اورامانات جهانی در شهرستان روانسر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه در دیدار با فرماندار و شهرداران شهرستان روانسر، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان روانسر در مسیر اصلی ورود به منظر جهانی هورامان/ اورامانات قرار دارد، این شهرستان ظرفیت ویژه‌ای برای برگزاری یک رویداد بزرگ ملی در حوزه گردشگری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: منطقه جهانی هورامان/ اورامانات از ظرفیت بی‌نظیری در حوزه گردشگری برخوردار است که باید مورد توجه ویژه مدیران منطقه قرار گیرد.

او افزود: جذابیت‌های فرهنگی بی‌مانند منطقه این ظرفیت را دارد که در چهارچوب یک رویداد بزرگ بین‌المللی و یا ملی به همه معرفی شود.

فرمانی با اشاره به اینکه تقویم رویدادهای گردشگری استان تدوین شده است، اظهار کرد: در این تقویم برای هر شهرستان حداقل یک رویداد بزرگ دیده شده است که با مشارکت فرمانداری‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او عنوان کرد: قطعا رویداد سازی با اعلام برنامه زمانی مشخص گردشگری استان را متحول خواهد کرد و دست دفاتر خدمات مسافرتی کشور را برای انتخاب کرمانشاه به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری کشور بیش از پیش باز می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: در دیداری که با فرماندار و شهرداران شهرستان روانسر داشتیم برای برگزاری یک رویداد بزرگ در سطح بین‌المللی و ملی در شهرستان توافق‌هایی حاصل شد که به زودی برنامه اجرایی آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

او افزود: شهرستان روانسر ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گیاهان بهاری، مراسمات آیینی و فرهنگی دارد که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

فرمانی با بیا اینکه از ظرفیت اقلیم کردستان عراق برای حضور در این جشنواره استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: با قرار گیری این جشنواره در تقویم سالانه رویدادهای استان فرصت بسیار مناسبی برای معرفی شهرستان و توسعه گردشگری روانسر فراهم می‌شود.

در این جلسه که با حضور فرماندار و شهردار روانسر و شهردار شاهو برگزار شد، برنامه‌ریزی برای برپایی این رویداد بزرگ در سال آینده مورد استقبال و تاکید قرار گرفت.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402110400267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha