مبلغ وام ازدواج مشخص شد

در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول فروردین ۱۴۰۱ است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با دوره‌ بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف (۱)، (۳) و (۱۰) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف (۱) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج (موضوع ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) به این شرح تعیین شد:

ردیف ۱-۱:‌ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ بوده است مبلغ سه میلیارد ریال و با دوره‌ بازپرداخت ۱۰ ساله.

ردیف ۲-۱: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های (مرد) زیر بیست و پنج ‌سال و زوجه‌های (زن) زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال.

در ردیف (۳) بند (ث) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران) به این شرح اعلام شد:

این تسهیلات برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان سه میلیارد ریال است.

همچنین نمایندگان با ردیف (۱۰) بند (ث) تبصره (۱۳) بدین شرح موافقت کردند: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۳/ ۴/ ۱۳۸۶ استفاده نکرده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه کند. ‌درخصوص سایر مشمولان ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌ بند (ث) این تبصره برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌شود.

گزارش عملکرد این بند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه‌ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110700352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha