آیین افتتاح کارگاه تولیدی چرم در شهرستان خدابنده

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده گفت: هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی کارگاه تولیدی و فروش چرم در شهر قیدار افتتاح شد. 

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، معصومه شیری امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ با اعلام این گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر کارگاه چرم‌دوزی با حضور امام جمعه، معاون فرماندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهرستان قیدار افتتاح شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خدابنده افزود: این کارگاه تولیدی با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد تومان و بااشتغال‌زایی ۸ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این کارگاه انواع مختلف محصولات چرمی تولید و عرضه می‌شود. 

آیین افتتاح کارگاه تولیدی چرم در شهرستان خدابنده


شیری گفت: هنرمندان شهرستان در این فروشگاه توانسته‌اند علاوه بر فروش مواد اولیه چرم‌دوزی، به تولید و عرضه محصولات چرمی بپردازند. این اهداف نمونه‌هایی از مهمترین برنامه‌های ما در حوزه صنایع‌دستی است و رسیدن به این اهداف و برنامه‌ها در نهایت رسیدن به اشتغالزایی و رونق اقتصادی و احیای هنرهای اصیل و سنتی است. 

او افزود: محصولاتی چون کیف دستی، کیف پول، کمربند، کفش، زیورآلات چرمی و … به وسیله چرم طبیعی و به صورت دست دوز تولید می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111300765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha