انعکاس خبر اجرایی شدن لغو روادید یک‌طرفه ایران با ۳۳ کشور در خبرگزاری هندی/ مقابله با «ایران هراسی» و تعهد به تعامل جهانی

خبرگزاری تی تی جی در گزارشی از سیاست لغو ویزای ایران برای ۳۳ کشور به منظور جذب گردشگران بیشتر پرداخت.

به‌گزارش میراث آریا، خبرگزاری TTJ (نشریه تجارت سفر) که به صورت تخصصی در حوزه سفر و گردشگری کار می‌کند، در صفحه یک خود خبر لغو ویزای ۳۳ کشور برای سفر به ایران را منتشر کرد.

در این خبر آمده است:

جمهوری اسلامی ایران در راستای رونق گردشگری و افزایش تعاملات جهانی، سفر بدون روادید را برای اتباع هند و ۲۷ کشور دیگر از روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه به اجرا گذاشته است. این اقدام بخشی از استراتژی گسترده‌تر ایران برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر از سرتاسر دنیا است.

شهروندان هندی از این پس می‌توانند هنگام سفر با هواپیما از ورود بدون ویزا به ایران بهره‌مند شوند. با این حال، کسانی که از طریق مرزهای زمینی وارد می‌شوند، همچنان ملزم به دریافت ویزا هستند.

در دسامبر ۲۰۲۳، ایران لغو روادید برای شهروندان ۳۳ کشور را اعلام کرد که نشان از تحولات مثبت در روابط دیپلماتیک خود دارد.

سید عزت الله ضرغامی وزیر گردشگری ایران توضیح داد که هدف از این تصمیم نشان دادن تعهد ایران به تعامل جهانی، مقابله با تصورات و شایعات منفی و پرداختن به پدیده «ایران هراسی» است که توسط نظام سلطه جهانی تداوم یافته است.

این اقدام پس از پیشنهاد وزارت گردشگری در سال ۲۰۲۲ برای ساده‌سازی سفر و ترویج گردشگری با حذف الزامات ویزا برای دارندگان گذرنامه از ۶۸ کشور صورت گرفت.

طی هشت ماهه نخست سال ۲۰۲۳، ایران شاهد افزایش ۴۸.۵ درصدی در ورود گردشگران خارجی به ۴.۴ میلیون نفر بوده است.

پیش از این، ایران شرایط روادید را برای شهروندان ترکیه، آذربایجان، عمان، چین، ارمنستان، لبنان و سوریه لغو کرده بود.

مجله تجارت سفر که چندین دفتر در نقاط مختلف هندوستان دارد، متعهد است بر روی موضوعات استراتژیک و سیاستی بخش سفر و گردشگری تمرکز کند و اخبار مربوط به ایالت‌ها، سازمان‌های ملی، صنعت هتلداری، حمل و نقل، مسافرت و گردشگری، سیاست‌های دولت، اعم از مرکزی و ایالتی، و هوانوردی غیرنظامی را گزارش کند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha