نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره غذاهای سنتی در روستای سنبل آباد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه گفت: به مناسبت دهه فجر، نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره غذاهای سنتی در روستای سنبل آباد شهرستان سلطانیه برگزار شد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، پروانه عسگری گفت: به مناسبت دهه فجر، نمایشگاه صنایع دستی وجشنواره غذاهای سنتی درروستای سنبل آباد شهرستان سلطانیه به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه، اداره امور کتابخانه شهرستان سلطانیه. دهیاران بخش مرکزی در روستای سنبل‌آباد برگزار شد. 

نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره غذاهای سنتی در روستای سنبل آباد


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: در این نمایشگاه آثاری از قبیل محصولات چرم، گلیم‌بافی، زیورآلات، بافتنی‌های سنتی، داروهای گیاهی منطقه بانوان از تولید به مصرف و جشنواره غذاهای بومی محلی منطقه در معرض دید قرار گرفت و ورکشاپ زنده از صنایع‌دستی در این نمایشگاه اجرا شد. 

نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره غذاهای سنتی در روستای سنبل آباد
او گفت: غذاهای محلی مانند کله‌جوش، رشته پلو، حلواهای محلی، نان‌روغنی، انواع آش و غیره توسط بانوان در این نمایشگاه عرضه شد. گردشگری خوراک به عنوان یکی از موارد مورد توجه گردشگری در دنیا و در ایران، با وجود تنوع قومیت‌ها و فرهنگ‌ها و به تبع غذاهای محلی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha