کارگاه آموزشی معماری مازندرانی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بررسی می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، اظهار کرد: معماری مازندرانی در نخستین روز از گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته تهران در پاویون مازندران بررسی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهدی اسحاقی دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ با اعلام خبر فوق گفت: نخستین کارگاه آموزشی با عنوان خلط معماری در ناحیه هیرکانی و معماری بومی استان مازندران امروز در نخستین روز از آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران توسط موسسه آموزشی سپنتا روژان مامطیر در پاویون مازندران برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از تغییر سبک زندگی روستایی متاثر از معماری شهری، آسیب‌شناسی ارزش گردشگری در منطقه هیرکانی با معماری روستایی غیربومی و فقدان سیاست‌های کنترلی در معماری مناطق محلی از جمله سرفصل‌هایی است که در این کارگاه آموزشی به بحث گذاشته می‌شود.

اسحاقی هدف از انتخاب این موضوع برای برگزاری کارگاه آموزشی را تلاش در جهت آگاه‌سازی بیشتر نسبت به سرخوردگی و عدم رضایت جامعه محلی به دلیل تغییرات فرهنگی، معماری ناهمگون و نامتناسب با فرهنگ ایرانی و بومی و تخریب اکوسیستم مازندران از لحاظ فیزیکی و بصری برشمرد و تصریح کرد: حفظ معماری بومی و بافت سنتی استان به ویژه در روستاهایی که قابلیت گردشگری بیشتری دارد از ملزومات توسعه گردشگری شناخته می‌شود که می‌تواند به عنوان یک محصول گردشگری ارائه شود.

او با بیان این مطلب که حفظ معماری بومی با آگاه کردن مردم به ویژه مالکان این بناها امکان‌پذیر است؛ یادآور شد: اگر بتوانیم شیوه اقتصادی کردن عناصر فرهنگی را به مردم آموزش دهیم، گام بزرگ و موثری برای حفظ و پویایی این میراث‌فرهنگی برداشته‌ایم.

کارگاه آموزشی خلط معماری در ناحیه هیرکانی و معماری بومی استان مازندران امروز ۲۳ بهمن ماه راس ساعت۱۳ در پاویون مازندران برپا می‌شود.

غرفه مازندران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در سالن شماره ۷ محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه جاری برپا می‌شود میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112301390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha