غرفه استان یزد، تلفیقی از معماری سنتی و تکنولوژی روز است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: امسال در غرفه استان یزد، با طراحی صورت گرفته تلفیقی از معماری سنتی با تکنولوژی روز به نمایش گذاشته‌شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید محمد رستگاری با اعلام این خبر  افزود: رویکرد گردشگری سبز شعار امسال نمایشگاه گردشگری است که استان یزد سعی کرده ضمن حضور متفاوت هم در بخش عمومی و هم تخصصی حرفی برای گفتن داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: امسال در غرفه استان یزد، با طراحی صورت گرفته تلفیقی از معماری سنتی با تکنولوژی روز به نمایش گذاشته‌شده است و بازدیدکنندگان در یک تونل زمان، یزد گذشته تا یزد امروز و یزد نوین را هم با آثار باستانی و معماری قدیمی یزد و هم با تکنولوژی روز یزد امروز را تجربه خواهند کرد.

رستگاری ادامه داد: در کنار رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده برای عرضه به هم‌وطنان عزیز، چندین سالن در داخل غرفه استان یزد، آماده‌شده که در آن‌ها نشستهای تخصصی مربوط به تأسیسات گردشگری استان برگزار خواهد شد، همچنین در سالن vip سبز برای رویدادهای سرمایه‌گذاری نشستهایی برگزار می‌شود تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان ارائه‌شده و نتیجه‌گیری بهتر برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر انجام شود.

او تصریح کرد: در سال vip فیروزه‌ای، پنلهای تخصصی درزمینه‌ی های معماری یزد، قنات یزد، گردشگری خوراک، گردشگری مذهبی و آثار ثبت جهانی یزد برگزار می‌شود، در بخش عمومی نیز برنامه‌ریزی‌شده تا از طریق ویدئومپینگ، یزد گذشته و یزد نوین برای هم‌وطنان بازدیدکننده نمایش داده شود.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد عرضه صنایع دستی اصیل یزد، برگزاری تئاتر رویدادهای یزد باستان از دیگر برنامه‌های این غرفه است، همچنین قصه‌گویی و روایت گری امسال در غرفه استان پررنگ‌تر شده است، شهرستان‌های استان نیز هر کدام ظرفیت‌های گردشگری خود را معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha