آمادگی تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران را داریم

شهردار تهران گفت: حوزه گردشگری یکی از بهترین حوزه‌هایی است که ما در مدیریت شهری می‌توانیم با آن همکاری کنیم و در همین حال پیشنهاد دارم مدیریت گردشگری در شهر تهران به یک سازمان گردشگری تبدیل شود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علیرضا زاکانی شهردار تهران، عصر امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در نشست تخصصی تبیین نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه گردشگری که با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون گردشگری کشور، معاون وزیر کشور و شهرداران و روسای شورای اسلامی تعدادی از شهرهای کشور و هم‌زمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مدیریت شهری و گردشگری هر دو دارای اهمیت هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت این دو حوزه بخش زیادی از کشور را اداره کرد.

او اظهار کرد: ما ملتی با یک تمدن کهن هستیم و در طول تاریخ جغرافیا در کنار اقوام و مذاهب باعث شده تا جذابیت‌های خاصی ایجاد شود و ما به ازای آن بتوان برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام داد.

زاکانی یادآور شد: باید از یک زاویه دیگر به ساختارها و اجزای تشکیل‌دهنده حاکمیت نگاه کنیم و به دو موضوع مهم مدیریت شهری و گردشگری توجه بیش از پیش شود.

شهردار تهران ادامه داد: نقش مدیریت شهری در پیشبرد اهداف ایران عزیز بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان به طور حتم مدیریت شهری در حوزه توسعه گردشگری نیز دارای اهمیت است و باید به آن بیش از پیش توجه کرد.

زاکانی با اشاره به سفر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران در ۱۰ ماهه امسال، افزود: این گردشگران می‌توانند پیام‌آور صلح و دوستی برای هموطنان خود باشند از این رو ایران‌دوستی در این مسیر اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

او گفت: نقش مدیریت شهری در توسعه گردشگری بر کسی پوشیده نیست و پیوستگی مدیریت شهری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارای نتایج بسیار خوبی است و در حال حاضر شاهد همکاری بسیار عالی در پایتخت بین شهرداری و وزارت میراث‌فرهنگی هستیم.

شهردار تهران یادآور شد: در کنار فرهنگ، اقتصاد خانواده نیز بسیار دارای اهمیت است و در این باره شاهد برپایی اماکن گردشگری و نیز اماکنی برای فروش صنایع‌دستی هستیم.

زاکانی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در تهران به‌عنوان پایتخت کشور، آمادگی کامل برای همکاری در حوزه گردشگری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha