گردشگری دفاع مقدس، غرفه کرمانشاه را در نمایشگاه گردشگری تهران متمایز کرده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: یکی از پس‌زمینه‌های اصلی ما در نمایشگاه بین‌المللی، گردشگری دفاع مقدس است و این موضوع کرمانشاه را در میان همه غرفه‌ها متمایز کرده است.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: یکی از ورودی‌های غرفه کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را به عنوان گردشگری دفاع مقدس، دروازه کربلا نام‌گذاری کرده‌ایم و گردشگری دفاع مقدس را به نمایش گذاشته‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: ما تنها استانی در کشور بودیم که با موضوع دفاع مقدس در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران شرکت کردیم و این وجه تمایز ما با همه استان‌ها است.

او افزود: همانطور که می‌دانید کرمانشاه اولین استانی بود که در آن جنگ تحمیلی شروع شد و آخرین استانی بود که در آن جنگ پایان یافت.

فرمانی گفت: تا کنون به بحث گردشگری دفاع مقدس در استان کرمانشاه آن طور که شایسته آن بوده، پرداخته نشده بود.

او ادامه داد: گردشگری دفاع مقدس علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی که سایر انواع گردشگری دارد، برای ما خیلی مهم بود. بیاییم و دوباره ظرفیت‌های ارزشمند نهفته در فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل جدید یادآوری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: باززنده‌سازی هویت و غیرت ایرانی در دفاع از ناموس، شرف و دین یکی از اهداف مهم ما برای توجه به این مقوله بود.

او افزود: در کانون توجه قرار گرفتن گردشگری دفاع مقدس برای بازدیدکنندگان نمایشگاه بسیار حائز اهمیت بود.

فرمانی در ادامه اظهار کرد: کرمانشاه در حوزه گردشگری جنگ دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است. بسیاری از مراکز مهم همچون پادگان ابوذر، پادگان الله اکبر، بازی دراز، یادمان شهدای مرصاد و ... وجود دارد که جای جای این استان توسط بزرگان کشور و دفاع مقدس از آن یاد می‌شود.

او در خاتمه تصریح کرد: باززنده‌سازی و معرفی این رویدادهای مهم و یادمان‌های تاریخی جزو برنامه‌های ماست که امیدواریم مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد تا ما بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر به این حوزه مهم بپردازیم.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با دو پس‌زمینه اصلی گردشگری خوراک و دفاع مقدس در سالن ۸ و ۹ حضور پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha