صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاران بخش گردشگری تسهیل و تسریع شود

یک سرمایه‌گذار حوزه گردشگری در منطقه آب گرم یله‌گنبد گفت: از مسئولان انتظار داریم با تسریع در صدور مجوز و موافقت‌های اصولی زمینه حمایت جدی از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری را مهیا کنند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در تهران فرصتی مغتنم برای حضور سرمایه‌گذاران بخش گردشگری است تا ضمن آشنایی با ظرفیت‌های استان‌ها با بسته‌های تشویقی نیز آشنا شده و امکان انتخاب و بررسی بهترین پیشنهاد را داشته باشند.

محمدرضا کشاورز قاسمی مدیر شرکت چشمه احرار از جمله سرمایه‌گذارانی است که با حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از این فرصت برای بررسی بیشتر استفاده کرده است..

در گفت‌وگوی کوتاه با این سرمایه‌گذار از ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین نیز جویا شدیم.

در خصوص فعالیت خودتان در عرصه گردشگری اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهید.

شرکت احرار متشکل از آزادگان و جمعی از ایثارگران استان قزوین است که اخیرا در حوزه آب‌گرم یله‌گنبد در استان قزوین طرحی داده‌ایم که سرمایه‌گذاری کنیم، روستای یله‌گنبد در ۵۹ کیلومتری شمال قزوین واقع شده و بهترین آب گرم معدنی را از نظر کیفیت و کمیت دارد و سرمایه‌گذار این پروژه هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

همکاری مسئولان استان برای اجرای طرح چگونه بوده است؟

برای شروع کار جناب آقای خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خیلی حمایت کردند و در این پروژه درحال حاضر تهیه نقشه و طرح اولیه و طرح تفضیلی و طرح جامع را آماده کرده‌ایم و امیدواریم موافقت اصولی صادر شود تا بتوانیم فاز اول را آغاز کنیم.

در این طرح تاکنون چه میزان سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟

وسعت این پروژه حدودا ۱۵ هکتار است و در آن استخرهای آب گرم و آب‌درمانی و اقامتگاه و فضای خدماتی پیش‌بینی شده‌ است.

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این‌ پروژه بیش از ۳۴۷ میلیارد تومان است که برای طرح‌‎های مطالعاتی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و در صورت واگذاری حدود ۱۵ هکتار زمین از سوی منابع طبیعی می‌توانیم فاز اول را در مدت ۳۱ ماه راه‌اندازی کنیم.

آیا این منطقه امکان تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد؟

بله این منطقه به دلیل فاصله مناسب از مرکز استان و داشتن چشمه‌های آب گرم بسیار خوب با خواص درمانی بالا و موقعیت مطلوب قرارگیری چشمه در صورت به ثمر نشستن سرمایه‌گذاری‌‎ها می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

چه درخواستی از مسئولان استان قزوین دارید؟

مهم‌ترین خواسته ما حمایت جدی مدیران و تسریع در صدور مجوزهاست تا بتوانیم فاز اول را به بهره‌برداری برسانیم.

در فاز اول زمینه اشتغال چند نفر مهیا می‌شود؟

در فاز اول برای ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و ۷۵۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

آیا شما در استان در عرصه‌ای غیر از گردشگری هم سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟

بله در عرصه‌های مختلف و در شاخه‌های مرتبط با گردشگری، تولیدات کشاورزی و حوزه درمان و ایجاد درمانگاه هم مشارکت داریم.

در پایان نظر خود را در خصوص این نمایشگاه بفرمایید؟

نمایشگاه گردشگری تهران اتفاق و رویداد مهمی است که جذابیت‌های زیادی دارد و فرصت بسیار مغتنمی برای ما سرمایه‌گذاران ایجاد کرده که می‌تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد.

به‌هرحال در این رویداد شما فرصت دارید با همتایان خود گفت‌وگو کنید و با فعالان حوزه گردشگری ارتباط بیشتری داشته باشید و تبادل تجربه کنید و زمینه سرمایه‌گذاری در مناطق دیگر کشور هم فراهم می‌شود و دستاوردهای زیادی برای همه گروه‌ها و هم مردم دارد.

توصیه می‌کنم مردم استان و سایر مناطق از غرفه‌های نمایشگاه قزوین و سایر استان‌ها دیدن کنند و با فرصت‌ها و توانمندی‌های گردشگری کشور زیبایمان آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha