دشمن به دنبال ایران‌هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشورمان است/ آشنایی با ایران حقایق را به دنیا نشان می‌دهد/ انتخاب یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای مجمع گفت‌وگوی آسیا فرصتی درخشان است

معاون رییس جمهوری ضمن تبریک انتخاب یزد به عنوان پایتخت کشورهای مجمع ACD گفت: ایران عزیز ما دارای ظرفیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و توانمندی‌های مختلف دیگری است و همین قدرت باعث شده تا دشمن درصدد ایران‌هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشور ما برآید.

به گزارش میراث‌آریا، محسن منصوری معاون رییس جمهوری در اجلاس سفرای کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این اجلاس و اعلام پیام تبریک ریاست جمهوری کشورمان گفت: ایران عزیز ما دارای ظرفیت های مختلف اجتماعی، فرهنگی و توانمندی های مختلف دیگری است و همین قدرت باعث شده تا دشمن درصدد ایران هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشور ما برآید.

او با بیان اینکه سفر به ایران و مشاهده عظمت آن می‌تواند واقعیت ایران را به تصویر بکشاند، افزود: در تلاش هستیم که با گسترش روابط در سطوح بین‌المللی و اقتدار خود در همه بخش‌های مختلف خصوصا تکنولوژی به نمایش بگذاریم. از ابتدای دولت سیزدهم روابط دیپلماتیک گسترده‌ای را آغاز کرده ایم و در این مدت به کشورهای متعددی سفر شده و متولیان بسیاری نیز از کشورهای مختلف به ایران آمده‌اند.

منصوری با اشاره به توافقات گسترده بین‌المللی خصوصا در حوزه گردشگری ادامه داد: در بسیاری از موارد اقدامات فعالانه و پیش دستانه ما زمینه تعالی کشور در حوزه گردشگری را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه روادید را به صورت یک طرفه با بیش از ۲۸ کشور لغو کردیم و زمینه استقبال از بیش از ۲۸ کشور را فراهم کردیم، گفت: آثار بزرگ تاریخی و تمدن و میراث کهن و ظرفیت‌های طبیعی ایران ۳ امتیازی است که بازدید از آنها تصویر متفاوتی را از کشور ما ایجاد خواهد کرد.

منصوری با بیان اینکه در همه زمینه های گردشگری همچون تاریخی، مذهبی، طبیعی و سلامت دارای پتانسیل های زیادی هستیم، گفت: در این سرزمین پهناور بعضی از شهرهای ما مانند نگین می درخشند که در قله این درخشش و در تارک این افتخارات از نظر ظرفیتهای گردشگری و تاریخی استان یزد قرار دارد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه یزد در کنار استان هایی مانند اصفهان و شیراز و دیگر شهرهای درخشان، مجموعه ای دیدنی برای گردشگران خارجی فراهم کرده است، گفت: موقعیت گردشگری تاریخی استان یزد یک ظرفیت کم نظیر است. همچنین در حوزه سلامت نیز استان یزد در زمره شهرهای پیشتاز بوده و آماده پذیرش گردشگران در آن حوزه است.

او همچنین با بیان اینکه گردشگری طبیعی جزو ظرفیت های مهم استان یزد محسوب می شود، اظهار کرد: ظرفیت های بزرگ شرکت های دانش بنیان و شرکت های مختلف ما در یزد قابل توجه و قابل ارائه به گردشگران خارجی است.

منصوری با اشاره به این که انسجام مدیریتی مدیران یزدی در حوزه گردشگری فرصت بی بدیلی برای این استان فراهم کرده ، گفت: انتخاب یزد به عنوان پایتخت کشورهای مجمع آسیا این فرصت را بیش از پیش برای این استان شکوفا می‌کند و یزد را به بهترین شکل به قله اهدافش خواهد رساند.

معاون رئیس جمهوری در پایان افزود: با افتخار آمادگی پذیرش سفرا و گردشگران خارجی کشورهای عضو مجمع در استان یزد هستیم و این ارتباطات بین المللی را مقدمه ای برای برقراری ارتباط گسترده تر با کشورهای خارجی و عضو مجمع میدانیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha