افزایش همکاری کانون زنان بازرگان و کارآفرین استان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی قزوین

رئیس کانون زنان بازرگان و کارآفرین اتاق بازرگانی قزوین گفت: با افزایش همکاری‌های مشترک کانون زنان بازرگان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زمینه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و رونق فعالیت‌های اقتصادی را مهیا می‌کنیم.

هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در تهران فرصتی مناسب را مهیا کرد تا در کنار هنرمندان شاخص جمعی از بانوان کارآفرین و فعال قزوین نیز توانمندی‌های بازرگانی خود را عرضه کنند.

فاطمه غفوری در خصوص علت حضور در این نمایشگاه اظهار کرد: در بخش بانوان سعی کردیم کسانی که فعالیت‌های شاخصی دارند را معرفی کنیم و توانمندی و خدماتشان را برای خدمت به سایر مردم نیز نشان دهیم.

رئیس کانون زنان بازرگان و کارآفرین اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در واقع سنت‌شکنی و ورود به مراودات جدیدی است که دایره تعامل را گسترده‌تر کرده و امکان برقراری ارتباط با بازار جدید را مهیا می‌کند.

غفوری تصریح کرد: با همکاری اتاق بازرگانی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین شرایط حضور بانوان کارآفرین و بازرگان را در این نمایشگاه مهیا کردیم و امیدواریم زمینه مراودات بیشتر را تنیز تجربه کنیم.

غفوری از راه‌اندازی کمیسیون گردشگری زنان بازرگان در اتاق بازرگانی قزوین خبر داد و افزود: درحال حاضر چهار کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی فعال شده که شامل کشاورزی، صنایع تبدیلی و آب، کمیسیون میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و اقتصاد هنر، کمیسیون صنعت، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و کمیسیون صنعت ساختمان است.

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی قزوین اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در رویدادهای مختلف این توانمندی‌ها را نشان دهیم و نقش کمیسیون‌ها جدی‌تر خواهد شد.

غفوری گفت: اعضای بسیار حرفه‌ای و بوم‌گردی و هتل‌داران و صاحبان خانه‌های تاریخی نیز عضو کانون ما هستند و در بخش گردشگری بانوان نیز صاحبان هتل سنتی نبوی و اقامتگاه زرچنار، هتل راژیا و خانه تاریخی رئوفی حضور دارند و قابلیت‌های خدماتی خود را ارائه می‌کنند.

این فعال اقتصادی بیان کرد: نمایشگاه گردشگری در دل خود صدها مزیت دارد و تبادل اندیشه و تجربه و آشنایی با همتایان بازرگانی و معرفی هنرمندان و محصولات آنها می‌تواند فرصت مناسبی را برای فعالان عرصه‌های هنری و گردشگری مهیا کند.

او افزود: امسال برای اولین بار زمینه حضور بانوان بازرگان استان در این رویداد هنری مهیا شد و مورد استقبال فعالان عرصه بازرگانی و صنعتی نیز قرار گرفت.

غفوری در مورد تعداد اعضای کانون زنان بازرگان استان قزوین گفت: کانون بیش از 40 عضو فعال اصلی و 70 نفر عضو وابسته دارد که در همه حوزه‌ها فعال هستند و یک تشکل غیرهمگن محسوب می‌شود و رشته‌هایی چون صنعت، کشاورزی، گردشگری، هنر و بازرگانی، خدمات، صنایع تبدیلی، صنایع‌دستی در آن ایجاد شده‌است.

او حمایت‌های معنوی از فعالیت زنان بازرگان را مهم دانست و گفت: در کانون به حمایت مادی نیاز نداریم اما انتظار داریم هر ظرفیتی که برای مردان قائل می‌شوند برای ما هم پیش‌بینی کنند تا استعداد این گروه نیز شکوفا شود.

اولویت ما تقویت کمیسیون‌های تخصصی است

غفوری راه اندازی کمیسیون‌های جدید و تقویت کمیسیون های موجود را از دیگر برنامه‌های این کانون دانست و افزود: با توجه به ظرفیت اعضا نسبت به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اقدام می‌کنیم تا کارها سامان بهتری یابد.

او بیان کرد: سعی کردیم همکاری مشترک اتاق بازرگانی و میراث‌فرهنگی استان را تقویت کنیم و تعامل و همکاری بیشتری در عرصه‌های گردشگری و صنایع‌دستی داشته باشیم و ظرفیت‌های خود را به اشتراک بگذاریم و فعالیت‌های خود را از سطوح استانی به ملی و سپس فراملی ارتقا بخشیم.

غفوری اضافه کرد: در دو هفته گذشته اولین هیئت تجاری بانوان کشور را به میزبانی قزوین برگزار کردیم و اعتقاد داریم درعرصه گردشگری بایستی مراودات ما بیشتر شود و ظرفیت‌های قزوین را معرفی کنیم و بتوانیم نماینده خوبی در استان باشیم.

او حضور بانوان بازرگان در نمایشگاه گردشگری را مطلوب و موثر دانست و از مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112702010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha