حضور ۴ میلیون زائر در جشن‌های نیمه‌شعبان مسجد جمکران قم پیش‌بینی می‌شود

رئیس قرارگاه نیمه‌شعبان مسجد مقدس جمکران قم گفت: طبق اعلام رسمی استانداری قم در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در سه روز جشن نیمه‌شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند و پیش‌بینی امسال حضور بیش از ۴ میلیون زائر در این مسجد است‌.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ حجت‌الاسلام مهدی حسین‌آبادی بیان کرد: در ایام انتخابات هستیم و محور محتوایی برنامه‌های امسال مسجد مقدس جمکران امید آفرینی، مشارکت حداکثری و دفاع از مردم مظلوم غزه است.

رئیس قرارگاه نیمه‌شعبان مسجد مقدس جمکران قم افزود: کمیته مردمی ستاد تسهیلات زائران استان قم درصدد است، میزبانی از این حجم زائران و پذیرایی از آنان توسط مردم انجام شود و حدود ۵۰۰ مجموعه مردمی از سراسر کشور اعلام آمادگی کرده‌اند تا با برپایی بیش از ۲ هزار غرفه فرهنگی، خدماتی و تعذیه در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)، رینگ اطراف و پارکینگ‌های مسجد مقدس جمکران از زائران پذیرایی کنند.

او با اشاره به این که این مسجد اخیرا به پیشنهاد معاون اجرایی رئیس‌جمهور به عضویت کارگروه ملی زیارت با تصویب هیأت وزیران در آمده ‌است،‌ گفت: ‌این اتفاق کمک زیادی می‌کند که مسجد جمکران در ایامی چون نیمه‌شعبان، ۹ ربیع‌الاول و نوروز که شاهد حجم بسیاری از زائران است، در حوزه زیرساخت‌های رفاهی، امنیتی، خدماتی و فرهنگی از ظرفیت ملی استفاده کند.

او با اشاره به این که مسجد مقدس جمکران با تدبیر تولیت آن در نخستین اقدام‌ها، قرارگاه نیمه‌شعبان مسجد را در مهرماه امسال شکل داد و ذیل این قرارگاه ۱۵ کمیته عملیاتی تشکیل شده ‌است، گفت: در سطح استانی نیز ستاد تسهیلات زائران به ریاست استاندار قم تشکیل شده و ارتباط‌های خوبی بین مجموعه استان و ظرفیت‌های ملی برقرار شده ‌است و از ظرفیت‌های سپاه، فراجا، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال‌احمر و اورژانس در حوزه‌های گوناگون بهره می‌بریم.

حسین‌آبادی افزود: همچنین کمیته اسکان استان، ستادهای اسکان را در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، آموزش‌وپرورش و جمکران مستقر می‌کند و زواری که نیاز به اسکان داشته باشند، راهنمایی می‌شوند و از ظرفیت مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز استفاده می‌شود.

رئیس قرارگاه نیمه‌شعبان مسجد مقدس جمکران قم خاطرنشان کرد: امسال در جشن نیمه‌شعبان قصد داریم، رویداد شاد و امیدآفرین با یک ابرپروژه امیدآفرینی را در جمکران راه‌اندازی کنیم.

او با اشاره به این‌ که‌ از ۳ تا ۶ اسفندماه جاری موکب‌ها برای پذیرایی از زائران دائر می‌شوند، گفت: در مسجد مقدس جمکران بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی را برای اعیاد شعبانیه تدارک دیده‌ایم که این برنامه‌ها از میلاد امام حسین(ع) آغاز شده ‌است و تا ۸ اسفند ادامه دارد.

او افزود: امسال دو سرود ویژه برای نوجوانان با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی تدارک دیدیم که سرود اول با عنوان فرمانده مهدی با حضور ابوذر روحی ۱۹ بهمن امسال و سرود دوم با عنوان عزیزم مهدی ۳ اسفندماه جاری رونمایی شدند.

حسین‌آبادی برگزاری جشن ازدواج یک‌هزار و ۱۹۰ زوج در ایام نیمه‌شعبان با مشارکت بسیج محلات در مسجد مقدس جمکران، آیین جاروکشی پیرغلامان اهل‌بیت(ع)، همایش مادرانه، همایش نرجسانه با حضور ۳ هزار بانوی فعال فرهنگی و مهدوی، همایش دکترین مهدویت و جشن دانشجویان سراسر کشور را از جمله برنامه‌های این ایام نام برد.

رئیس قرارگاه نیمه‌شعبان مسجد مقدس جمکران قم خاطرنشان کرد: برنامه‌های جشن نیمه‌شعبان در مسجد مقدس جمکران شنبه هفته آینده (۵ اسفند) پس از نماز جماعت مغرب و عشا شروع می‌شود و تا غروب ۶ اسفند ادامه دارد.

امسال نیمه‌شعبان (۱۵ شعبان) سالروز ولادت با سعادت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) دوازدهمین امام شیعیان مصادف با ششم اسفندماه جاری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120400163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha