مجتمع بزرگ گردشگری، تجاری و فرهنگی بندرعباس مال افتتاح شد

با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسئولین مجتمع بزرگ گردشگری، اجرای و فرهنگی بندرعباس مال افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز شنبه ۵ اسفندماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح این مجموعه گفت: صنعت گردشگری می‌تواند ما را از اقتصاد نفتی نجات دهد و نقش بسزایی در رفع مشکلات اقتصادی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه مجتمع بزرگ گردشگری، تجاری و فرهنگی بندرعباس مال علاوه بر اینکه یک مرکز گردشگری خرید است، یک مرکز گردشگری نیز هست، افزود: این مجتمع، مرکز گردشگری کودک، مرکز گردشگری سلامت، ۲ سالن سینما، مرکز گردشگری مطالعه و مجتمع اقامتی و پذیرایی را در خود جای داده است.

او اظهار کرد: استفاده از دو المان ثبت شده در فهرست آثار یونسکو عود (شیوه ساختن و نواختن عود)  و لنج (دانش ساخت و دریانوردی با لنج سنتی خلیج فارس) و معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان از ویژگی‌های این مجتمع است.

مجتمع بزرگ گردشگری، تجاری و فرهنگی بندرعباس مال در زمینی به مساحت ۱۷هزار و ۷۶۰ متر مربع و زیربنای ۸۰ هزار متر مربع در چهار طبقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120500246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha