آموزش تخصصی کارشناسان نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و راهنمایان گردشگری

مدیرکل نظارت، ارزیابی و خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آموزش تخصصی کارشناسان نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و راهنمایان گردشگری با هدف ارتقا و به‌روزرسانی دانش تخصصی نیروهای فعال در صنعت گردشگری کشور انجام می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یحیی نقی‌زاده محجوب با بیان این خبر گفت: در راستای افزایش دانش تخصصی کارشناسان ناظر بر تاسیسات گردشگری، اداره‌کل نظارت دو برنامه را در قالب برنامه‌های تخصصی آموزشی، در دستور کار دارد.

مدیرکل نظارت، ارزیابی و خدمات گردشگری افزود: ۸ و ۹ اسفندماه به صورت ویژه برنامه آموزشی برای کارشناسان نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و راهنمایان گردشگری در تهران برگزار می‌شود و کارشناسان ناظر استان‌های ما در تمام کشور در این دوره آموزشی و گردهمایی شرکت خواهند کرد.

نقی زاده یادآور شد: هدف این است که نیروهای فعال در این عرصه با آخرین دستاوردها، شیوه‌ها، ابتکارات حوزه آژانس‌داری بخش گردشگری در سطح بین‌الملل و کشورمان آشنا شوند و ضوابط و چارچوب کار با حوزه دفاتر را مرور کنند و همین طور با سیستم‌های الکترونیکی فروش خدمات سفر یا طرز کار OTA‌ها آشنا شوند.

مدیرکل نظارت، ارزیابی و خدمات گردشگری ادامه داد: برنامه بعدی ما آموزش ناظران تاسیسات گردشگری از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی است که در فرصت اوایل سال آینده و پس از تعطیلات عید انجام خواهد شد و در این دوره نیز ناظران تخصصی حضور خواهند داشت.

 او افزود: این نظارت تخصصی باعث می‌شود سطح خدمات در تاسیساتی که این خدمات را ارائه می‌کنند بالا برود. همچنین در فرآیند کارها و اخذ مجوز و تمدید آن تسهیلات ایجاد شود و از مشکلات و موضوعات تخلفات صنفی کاسته شود و نهایتا اینکه نظارت هدفمند و پیشگیرانه‌ای از سوی ناظران اعمال شود و بتوانند فضای ایمن و سالمی را در عرصه خدمات به سفر فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha