حضور پرشور مردم در انتخابات، حرکت سیاسی دشمن‌شکن است/ انتخابات آزمون ملت

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نشست بصیرتی جوانان انقلابی با موضوع انتخابات تحت عنوان همایش ۲ هزار نفری مشارکت جوانان در گام دوم انقلاب برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این نشست که شامگاه سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ در محل سالن همایش‌های طهران برگزار شد و جمعی از چهره‌های سرشناس سیاسی، نمایندگان ادوار مجلس، تعدادی از اعضای مجلس خبرگان، نمایندگان ولی فقیه در تعدادی از استان‌ها، فعالان و صاحب‌نظران سیاسی، خبرنگاران و اقشار مخلف مردم حضور داشتند، راهکارهای برگزاری انتخابات پرشور بررسی شد.

در این نشست تخصصی جمعی از شخصیت‌های سیاسی به سخنرانی پرداختند و سازوکار برگزاری انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

مردم پشتیبان همیشگی انقلاب

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر در این نشست تخصصی و بصیرتی در سخنانی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: این مردم همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده‌اند و در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات حمایت قطعی خود را از نظام اسلامی اعلام کرده‌اند.

او افزود: در نظام حکمرانی اسلامی محوریت اساسی با ولایت و رهبری است. دیگر دستگاه‌ها اقماری هستند که در پرتوی راهنمایی‌های شمس‌الشموس ولی فقیه فعالیت می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هر دو از جایگاه بالایی برخوردار هستند و حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیش از پیش مهم است.

او یادآور شد: حضور در انتخابات از خواسته‌ها و مطالبات رهبر انقلاب است و امسال نیز مردم به ندای رهبر انقلاب لبیک خواهند گفت و با حضور قدرتمند و پررنگ خود در پای صندوق‌های رای یک بار دیگر دشمنان را ناامید خواهند کرد.

حضور پرشور مردم در انتخابات، حرکت سیاسی دشمن‌شکن است/ انتخابات آزمون ملت

حضور در انتخابات دشمن شکن است

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی عضو دوره چهارم و پنجم خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: این گونه نشست‌ها پاسخ به ندای رهبر انقلاب است. انتخابات بسیار مهم است و حضور پرشور مردم در انتخابات یک حرکت سیاسی مهم دشمن‌شکن است.

او در ادامه و در توصیه‌ای به نامزدهای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری گفت: آنچه که باعث خواهد شد تا مردم نسبت به حضور در انتخابات تمایل بیشتری داشته باشند، عمل به وعده‌هایی است که نمایندگان مجلس می‌دهند، نمایندگان به وعده‌های خود عمل کنند. صدق قول در آیات و روایات ما تاکید شده است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: یک معیار مهم در انتخاب افراد این است که ببینید چه کسی هزینه بسیاری انجام می‌دهد؟ کسی که هزینه زیادی می‌کند باید به او شک کنید که چرا این همه هزینه می‌کند؟

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از بریز و بپاش‌های برخی از کاندیداها در زمان انتخابات، گفت: مشاهده می‌شود برخی از کاندیداهای برای جذب رای به مردم کباب می‌دهند اما باید بدانیم که با کباب دادن به مردم نمی‌توان به مجلس رفت من قبلا هم گفتم کسی که کباب می‌دهد، خرج می‌کند و بریز و بپاش دارد با رای ندادن به او، او را کباب کنید. این همه هزینه کردن برای چیست؟

عضو دوره چهارم و پنجم خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب سازوکار حضور در انتخابات را مشخص کرده‌اند. گوش به فرمان رهبر انقلاب باشیم تا در این دوره نیز با حضوری هوشمندانه و انتخاب افراد اصلح در این آزمون نیز سربلند بیرون بیاییم.

حضور پرشور مردم در انتخابات، حرکت سیاسی دشمن‌شکن است/ انتخابات آزمون ملت

انتخابات آزمون ملی است

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در سخنانی گفت: انتخابات یک آزمون ملی است و موضوعی است که به سرنوشت کشور ارتباط دارد. انتخابات هم حق است و هم تکلیف است.

او گفت: مردم حق دارند بر اساس مطالبات خود، نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند. حضور در انتخابات موجبات حفظ نظام را فراهم می‌کند. رهبر انقلاب از ابتدای سال جاری بر حضور در انتخابات تاکید دارند. چشم دنیا به این است که با توجه به فعالیت و تبلیغات منفی رسانه‌های بیگانه، حالا مردم چگونه در این آزمون ملی مشارکت خواهند کرد.؟

موسوی ادامه داد: مردم مشکلاتی دارند و گلایه‌هایی دارند که به حق است اما راه برون‌رفت از این مشکلات چیست؟ قطعا حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح راه‌کار برون‌رفت از مشکلات است چرا که صندوق رای مال مردم است و مردم با حضور در این انتخابات افراد اصلح را انتخاب و از حضور افرادی که خود را صاحبان این کشور و مردم می‌دانند و نگاه‌شان از بالا به پایین است، در مجلس جلوگیری می‌کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در درجه اول حضور در انتخابات مهم است اما در درجه دوم، انتخاب افراد اصلح اهمیت دارد. مجلس آینده، مجلس تصمیم‌های بزرگ و سخت است از این رو باید در رای دادن به افراد دقت کنیم تا افرادی وارد مجلس شوند که بتوانند کارهای بزرگ انجام دهند.

حضور پرشور مردم در انتخابات، حرکت سیاسی دشمن‌شکن است/ انتخابات آزمون ملت

گفتمان‌سازی در انتخابات مهم است

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور نیز در این مراسم گفت: امسال شاهد برگزاری دو انتخابات هستیم یکی انتخابات مجلس و دیگری انتخابات خبرگان رهبری، هر دو انتخابات دارای اهمیت است. اهمیت انتخابات خبرگان رهبری بسیار بالا است و مردم باید در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

او گفت: تعداد زیادی مجتهد در کشور داریم و حیف است که انسان از این امر خود را دور کند و در انتخابات مجلس خبرگان نامزد نشود. اهمیت مجلس خبرگان بسیار بالا است.

حجت الاسلام و السملمین صادقی افزود: گفتمان‌سازی از اهمیت بالایی برخوردار است اکنون رهبری به تنهایی گفتمان‌سازی می‌کند و خبرگان می‌تواند در این باره به رهبری کمک کنند.

او گفت: مردم باید از جایگاه والای خبرگان اطلاع پیدا کنند. کارها و اقدامات خبرگان باید بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

حضور پرشور مردم در انتخابات، حرکت سیاسی دشمن‌شکن است/ انتخابات آزمون ملت

در این نشست بصیرتی همچنین جمعی از جوانان و بانوان مسائل، سوالات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون انتخابات در کشور مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha