احصای نقاط حادثه‌خیز و افزایش ایمنی مسافران یزد در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: راه‌اندازی کمپین ۳۰-۶۰ و احصای نقاط حادثه‌خیز جهت افزایش ایمنی و سلامت هم‌وطنان در دستور کار قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمد رستگاری گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در 30 کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد از این‌ رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳، نقاط حادثه‌خیز را احصا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد افزود: بر اساس دستورالعمل خدمات سفر سال ۱۴۰۳، طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، لذا موضوع کاهش حوادث جاده‌ای در ایام اجرای طرح و به ویژه از نیمه شعبان تا آغاز طرح به علت احتمال افزایش سفرها، مورد تأکید قرار گرفت.

رستگاری ادامه داد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با طرح نوروزی، سفرهای بین جاده‌ای در سه بازه زمانی نیمه شعبان تا ماه رمضان (در نظر گرفتن ایمنی تردد به علت بارش‌های احتمالی)، از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین (توجه به افزایش سرعت‌ها به علت احتمال کاهش سفرها) و محدوده زمانی ۱۵ فروردین تا تعطیلات عید فطر، موردتوجه دستگاه‌های امدادی قرارگرفته است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سی کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد ازاین‌رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳ با تشکیل کمیته‌ای تحت همین عنوان، علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها برای ترغیب مسافران به توقف، نقاط حادثه‌خیز را نیز احصا می‌کند تا اقداماتی مشابه جهت افزایش ایمنی و سلامت هم‌وطنان در دستور کار قرار گیرد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی با محوریت معرفی جاذبه‌ها و امکانات اقامتی شهرستان‌ها و نیز ارائه خدماتی ازجمله امداد و نجات، اورژانس و همچنین قرار گرفتن امکانات رفاهی شامل سرویس‌های بهداشتی و سایر اقداماتی که پاسخگوی نیاز گردشگران در ابعاد مختلف باشد، ازجمله اقداماتی است که موجب افزایش جذابیت‌های توقفگاه‌های ایجادشده در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها، خواهد شد.

 رستگاری اضافه کرد: افزایش گشت‌های نظارتی، اقدامات زودبازده افزایش ایمنی، تردد تیم‌های امدادی در سطح راه‌ها و اعمال قانون برای رانندگان خاطی را ازجمله مواردی برشمرد که در کمیته ۳۰-۶۰ به آن پرداخته شد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، در رابطه با تعیین تکلیف ایستگاه تاکسیرانی واقع در راه‌آهن، ابراز کرد: مقرر شد مدیریت راه‌آهن استان یزد با همفکری و مشارکت معاونت حمل‌ونقل شهرداری، به این موضوع رسیدگی نمایند تا در ایام طرح، در تردد مسافرین خللی ایجاد نشود.

 رستگاری ادامه داد: کنترل و نظارت بر قیمت اقلام موجود در واحدهای صنفی مستقر در غرفه‌های پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن، فرودگاه و پایانه اتوبوس‌رانی شهرستان‌ها نیز بر عهده اداره‌کل صمت و سایر دستگاه‌های نظارتی مربوطه قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121300592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha