ایران و سوریه اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی دارند

مشاور وزیر در امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ایران و سوریه دارای اشتراکات فرهنگی و تاریخی زیادی است، که این مسئله موجب نزدیکی دو ملت شده است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دفتر امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ میزبان دانشجویان بانوی اعضای اتحادیه دانشجویان سوریه و اعضای سازمان بسیج دانشجویی کشور بود. 

زینب اختری، مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست به تبیین پیشرفت‌های زنان ایرانی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام ویژه مهندس ضرغامی به مسئله بانوان در وزارت میراث‌فرهنگی توجه خاصی به فعالیت‌های بانوان داشته و داریم. 

او تاکید کرد: یکی از راه‌های موفقیت بانوان در جامعه اهمیت به علم و دانش است که این مهم در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی دنبال می‌شود. همچنین در حوزه گردشگری سلامت با توجه به پیشتازی ایران از لحاظ پزشکی در میان کشورهای منطقه و جهان، توریسم درمانی در حال گسترش است. در حال حاضر نیز با درایت وزیر میراث‌فرهنگی شاهد حذف روادید با ۲۸ کشور دنیا هستیم که این امر موجب رونق هر چه بیشتر گردشگری را فراهم کرده است. 

اختری با اشاره به اشتراکات زیاد فرهنگی و تاریخی میان دو کشور ایران و سوریه تصریح کرد: این اشتراکات موجب نزدیکی دو ملت سوریه و ایران شده است.

در پایان این نشست، دانشجویان سوری ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و میزبانی دوستانه وزارت میراث‌فرهنگی به طرح پرسش‌هایی پرداختند که مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی به آن‌ها پاسخ داد.

پس از پایان نشست نیز دانشجویان از هشتی وزارتخانه و نمایشگاه صنایع‌دستی و پژوهشکده هنرهای سنتی بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha