زندگی عشایری در چهارمحال و بختیاری یک جاذبه گردشگری است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: زندگی جامعه عشایری، معیشت و زیست، آداب، رسوم و سنت‌های عشایری در استان به‌عنوان یک جاذبه گردشگری است.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در شورای عشایری استان با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور تأکید کرد: گردشگری عشایری باید در استان تقویت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری مردم دنیا و شهرنشینان را تشنه زندگی بومی، سنتی و جذاب زندگی عشایری دانست و افزود: باید برای توسعه صنعت گردشگری و بوم‌گردی در این مناطق جذاب و زیبای عشایری برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری انجام شود. توسعه گردشگری عشایری چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار برنامه‌ریزان استانی و کشوری قرار داده شود.

او با اشاره به لزوم مدیریت توسعه صنعت گردشگری عشایری یادآور شد: پذیرش گردشگر در مناطق عشایرنشین باید بدون لطمه به محیط و فرهنگ عشایر انجام شود. به‌منظور توسعه گردشگری عشایری استان باید فرمانداران و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه ویژه‌ای برای جاذبه‌های گردشگری این مناطق داشته باشند و همچنین مذاکراتی با تورهای گردشگری انجام شود تا زمینه حضور گردشگران در این مناطق فراهم شود.

حیدری گفت: حضور گردشگران و توسعه گردشگری در این مناطق فرصت مناسبی برای کمک به اقتصاد این قشر و اقتصاد استان و کشور است. توسعه صنعت گردشگری باید به‌گونه‌ای انجام شود که آسیبی به زندگی عشایری وارد نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تهیه و تدوین دایره‌المعارف عشایر چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: ثبت ساختار زندگی عشایری و رفع مشکلات سکونت‌گاه‌های عشایری از سوی فرمانداری‌ها ضرورتی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha