کتاب میراث بان در یزد رونمایی شد

کتاب میراث‌بان شامل زندگی و آثار مرحوم استاد محمود مشروطه عکاس، هنرمند، بازیگر و میراث بان یزدی تألیف حسین مسرت از پژوهشگران و نویسندگان بنام یزد، رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز جمعه ۱۸ اسفندماه آئین رونمایی از کتاب میراث بان با حضور سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسئولان استان در خانه تاریخی مشروطه برگزار شد.

مرحوم استاد مشروطه از بزرگان عرصه هنر و فرهنگ و باستان‌شناسی یزد سال‌های سال در عرصه‌های مختلف فیلم‌برداری، عکاسی، میراث فرهنگی و بازیگری و هنر فعال بود.

سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در این مراسم گفت: خانه مرحوم استاد مشروطه به عنوان محلی برای دورهمی و نشست بزرگان و اندیشمندان زیادی بوده و خوشحالم که امروز دوباره درب این خانه باز شد.

او افزود: کمبود این‌گونه خانه‌هایی که برای دورهمی اهل فرهنگ و هنر باشد به‌شدت احساس می‌شود و امیدوارم با ثبت و ضبط برخی از فعالیت‌های این بزرگان بتوانیم نقش کوچکی در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و الگوسازی در این زمینه داشته باشیم. چون این مرحوم به معنای واقعی کلمه میراث بان بود.

ازجمله خدمات مهم مشروطه به غیر از بر جای نهادن هزاران عکس و اسلاید از استان یزد، اهتمام در نگهداری صدها بنای تاریخی یزد و کوشش در راه بازسازی و ثبت آن در فهرست آثار تاریخی ایران بود.

کتاب میراث‌بان، زندگی و آثار استاد محمود مشروطه تألیف حسین مسرت در ۱۶۲ صفحه در قطع وزیری به‌تازگی منتشرشده و در مراسم دیروز رونمایی شد.

کتاب میراث بان در یزد رونمایی شد

کتاب میراث بان در یزد رونمایی شد

انتهای پیام/

کد خبر 1402121900992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha