راه‌های استان قزوین برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در آستانه فرارسیدن ایام نوروز ۱۴۰۳ و در راستای ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای، ایمن‌سازی، منظرآرایی و نظافت جاده‌ها به‌ویژه در ورودی شهرها توسط تیم‌های راهداری در دستور کار قرار گرفته‌است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین جواد حق‌لطفی روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ با تشریح برنامه‌ها و الزامات ویژه برای اجرای طرح خدمات نوروزی افزود: آماده‌سازی راه‌ها متناسب با افزایش سفرها به‌منظورکاهش آمار تصادفات، زیباسازی ورودی شهرهای جاذب سفر، لزوم ایمن‌سازی سر حفاظ‌ها و خاکریز پرتگاه‌های مهم و جمع‌آوری زباله‌های حاشیه راه‌ها از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های کاری است که از سوی ستاد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استقبال از نوروز ۱۴۰۳ بر آن تاکید شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: همچنین آماده‌سازی حداکثری راهدارخانه‌های مهم برای پذیرش اضطراری مسافران، حضور موثر و اعتمادبخش راهداران در جاده برای ارائه خدمات به مردم، رعایت اخلاق حسنه، مردم‌داری و مسئولیت‌پذیری حرفه‌ای، لزوم آمادگی برای حوادث محتمل و غیرمترقبه و اطلاع‌رسانی صحیح، موثر و به‌موقع به مخاطبان از دیگر اولویت‌هایی است که اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور موثر راهداران در تمام ادارات تابعه شهرستان‌ها به‌صورت فوری در دستور کار خود قرار داده‌است.

حق‌لطفی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، اوج ترافیک در راه‌های استان در روزهای ۲۸ و  ۲۹ اسفند و همچنین چهارم تا ششم فروردین خواهد بود از این رو تمام توان و تمهیدات لازم برای جلوگیری و مقابله با حوادث احتمالی به‌کار گرفته خواهدشد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان و روزه‌داری مسافران احتمال سفرها در هنگام شب افزایش می‌یابد از این رو گشت‌های راهداری و حمل‌ونقل در این ساعات حضور موثر و محسوسی خواهند داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تردد شهروندان با ناوگان حمل‌ونقل عمومی تدابیری اتخاذشده تا با تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان خدمات بهتری به مسافران ارائه شود.

حق‌لطفی افزود: به‌منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، نظارتَ‌ها توسط گشت‌های مشترک ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها و پلیس‌راه در تمام راه‌های پرخطر و پرتردد و به شکل بازدیدهای میدانی از ناوگان عمومی حمل‌ونقل و کنترل مدارک و تجهیزات ایمنی آن‌ها در طول راه‌ها و محل‌های توقف انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha