واگذاری آثار ثبت جهانی مشکلی ندارد/ بر فرآیند نگهداری و مرمت آثار نظارت جدی داریم

وزیر میراث‌فرهنگی درباره دوبرابر شدن ارز مسافرتی، گفت: این مصوبه بدون اطلاع وزارت میراث‌فرهنگی انجام شده اما سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کند برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی، این اقدام انجام شود.

به گزارش میراث آریا، سید عزت‌الله ضرغامی چهارشنبه  - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد سفرهای نوروزی با هماهنگی ۲۷ دستگاه کار خودش را مدتی است که آغاز کرده و دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ریزی خوبی انجام دادند و همه آمادگی دارند.

او افزود: در جلسه دولت، رئیس‌جمهوری و معاون اول تذکرات لازم را به دستگاه‌ها دادند و امیدوارم هماهنگی خوبی برای رضایتمندی حداکثری مردم در نوروز و سفرهای آن حاصل شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی هم برای تقارن نوروز با ماه رمضان در نظر گرفته شده و ابلاغیه ۱۴ بندی شورای فرهنگ عمومی را به همه همکاران ارسال کردیم.

واگذاری آثار ثبت جهانی از نگاه یونسکو مشکلی ندارد

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به انتشار اخباری از فروش دو کاروانسرا، یادآور شد: از نظر قوانین یونسکو واگذاری بناهایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی است و با ضوابط آن‌ها فعالیت می‌کند اشکال قانونی ندارد. در دنیا هم بسیاری از این ابنیه در اختیار بخش خصوصی است اما تحت ضوابط یونسکو اداره می‌شود.

ضرغامی افزود: این دو کاروانسرا هم در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و از نظر قانونی مشکل خاصی ندارد ولی باید کاملاً تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی نگهداری و مرمت شود.

ضرغامی ادامه داد: اگر این امر محقق شود و تحت نظر ما مرمت انجام گیرد، با کاربری مشخصی که مورد تأیید ما باشد، می‌تواند فعالیتش را انجام دهد. البته خوب است دولت اعتبارات لازم را در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار دهد تا بسیاری از این ابنیه تاریخی تحت نظارت و مالکیت دولت قرار بگیرد.

از مصوبه افزایش ارز مسافرتی اطلاع نداشتیم

وزیر میراث فرهنگی درباره دو برابر شدن ارز مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، تاکید کرد: این مصوبه بدون اطلاع وزارت گردشگری انجام شده، اما سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کند برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی، این اقدام انجام شود.

ضرغامی ادامه داد: البته ممکن است برخی این ارز را بگیرند، سفر نروند و در بازار آن را به قیمت آزاد بفروشند. اما اعلام شد برخورد بسیار جدی و تنبیهی با کسانی که این اقدام را انجام دهند، صورت می‌گیرد که این مسئله را کنترل می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha