ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز ۲۸ اسفند/ اعلام هشدار قرمز

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه خبر داد و گفت: در روز سه‌شنبه برای استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هشدار سطح قرمز صادر شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، کبری رفیعی امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا اظهار کرد: امروز در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌های پراکنده را شاهد هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوب البرز و دامنه های زاگرس مرکزی، بارندگی رگبار، رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ و گرد و خاک و در نقاط سردسیر بارش برف را در پی دارند.

او گفت: در روز سه شنبه این بارش ها تشدید می شوند و بیشترین شدت سامانه بارشی در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است که هشدار سطح قرمز برای آنها صادر شده است مردم باید توجه داشته باشند که از سفر به این مناطق باید خودداری کنند.

رفیعی ادامه داد: در روز چهارشنبه به‌عنوان اولین روز سال ۱۴۰۳ از فعالیت سامانه بارشی کم می‌شود، اما به غیر از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، سایر مناطق بارش دارند و این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آب‌های خلیج فارس و دریای عمان متلاطم می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: بیشینه دمای تهران امروز ۲۱ درجه بالای صفر است، اما در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه رگبار باران و رعد و برق را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha