نوروز امسال توزیع زمانی سفرها بهتر اتفاق افتاده است/ ضرورت رسیدگی به شکایت‌ها و بازدیدهای میدانی از سرویس‌های بهداشتی

شصت و سومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به‌منظور ارائه گزارش و هماهنگی با ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان‌ها صبح امروز چهارشنبه اول فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا،  به‌منظور ارائه گزارش و هماهنگی با ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان‌ها صبح امروز اول فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

در شصت و سومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، استان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند و به ارائه گزارش و تشریح وضعیت استان پرداختند و مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به صورت موردی وضعیت هر یک از استان‌ها را مورد بررسی قرار داد و نکات لازم را مطرح کرد.

او با اشاره به وضعیت رشد گردشگر در استان‌ها، بیان کرد: در روزهای نخست تعطیلات به جز سه استان فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که رشد گردشگر داشته‌اند، سایر استان‌ها با رشد منفی مواجه بودند. همچنین استان‌های کرمان و یزد رشدی نزدیک به صفر دارند.

فاطمی با بیان اینکه این وضعیت قابل تعمیم به تمام تعطیلات نیست، ادامه داد: امسال توزیع زمانی سفر بهتر اتفاق افتاده است، هرسال دو موج سفر را داشتیم که امسال با توجه به عید فطر موج سوم را هم خواهیم داشت و این به معنای بهتر شدن گستره زمانی سفر است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تصریح کرد: توزیع مکانی سفر کم‌تر شده است، با توجه به اینکه غرب کشور با بارندگی مواجه است گردشگران بیشتر به سمت شرق رفته‌اند، که این روند در پیک‌های بعدی سفر می‌تواند تغییر کند.

او ظرفیت اقامت رسمی را در استان‌ها مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه در اکثر استان‌ها امکان اقامت در مراکز رسمی وجود دارد، تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی رسمی دارای مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مدنظر قرار گیرد و اسکان اضطراری در صورت تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی رسمی فعال شود.

فاطمی با اشاره به اینکه سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بیشترین آمار جانباختگان را از شروع سفرهای نوروزی داشته‌اند، خواستار پیگیری موضوع و برگزاری جلسه اضطراری کمیته حمل و نقل و ترافیک. ستاد اجرایی خدمات سفر در استان شد و تصریح کرد: این سه استان علی‌رغم کاهش گردشگر با رشد فوتی مواجه بودند که برگزاری جلسه ویژه‌ به‌منظور پیگیری دلایل و رفع آنها ضروری است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به برخی شکایت‌های ارسالی مربوط به گرانفروشی ارزاق و غذاخوری‌های استان‌ مازندران بر استقرار گشت‌های  مشترک به‌منظور کنترل قیمت‌ها و انجام تدابیر لازم به‌منظور عدم تعطیلی کشتارگاه‌های استان‌های مازندران و گیلان با هماهنگی استانداران تاکید کرد.

پیگیری شکایت‌ها در اسرع وقت، معرفی شهرهای مکمل و محورهای گردشگری، تمهیدات لازم به‌منظور کاهش تصادفات و جانباختگان، مدیریت اسکان‌های اضطراری، بازدید از وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها، رصد وضعیت مرزها از دیگر نکات مورد اشاره فاطمی در این جلسه بود.

یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز در این جلسه به طرح و پیگیری وضعیت شکایت‌های ارسالی استان‌ها در دو بخش مربوط به تاسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی پرداخت.

او با بیان اینکه وضعیت شکایت‌های ارسال شده به سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت مستمر از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون گردشگری کشور رصد می‌شود، پاسخگویی به شکایت‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن مورد تاکید قرار داد.

نقی‌زاده محجوب بر نظارت روی نرخ و قیمت‌های تاسیسات گردشگری و انعکاس گزارش نظارت‌ها و بازدیدهای میدانی از وضعیت سرویس‌های بهداشتی بین راهی و ارائه گزارش تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha