برگزاری برنامه کودکان آب‌آشنا در آب انبار سردار بزرگ قزوین

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی آب با شعار «آب برای صلح» و با هدف معرفی قزوین به‌عنوان شهر آب انبارها برنامه کودکان آب‌آشنا در آب انبار سردار بزرگ قزوین برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، نادر محمدی روز شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ با ارائه توضیحاتی در خصوص این رویداد گفت: در این برنامه درباره مناسبت روز جهانی آب و علت نامگذاری آن، اهرم صلح و دوستی و نامگذاری قزوین به عنوان شهر آب‌انبارها، توضیحاتی توسط شیما کبیری رییس کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی قزوین برای مراجعه‌کنندگان ارائه شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: در ادامه کودکان ضمن رنگ‌آمیزی و نقاشی در خصوص موضوعات مرتبط با شعار امسال روز جهانی آب و دریافت هدیه و نشان «من میراب هستم»، با مفاهیم چرخه آب، قنات، آب‌انبار و آئین‌ها و رسوم مرتبط با میراث آب مانند نمایش چمچه‌خاتون عروسک باران‌خواهی و موسیقی آب در طبیعت آشنا شدند.

 او ادامه داد: در راستای حفاظت از آب به‌عنوان مایه حیات، با هنرمندی آرش لطفی، کاسه‌های سفالی با آب کوک شدند و با نواختن موسیقی آب و زندگی، به حاضرین این مفهوم انتقال داده شد که بدون آب زندگی کوک نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: در انتهای برنامه نیز بازدیدکنندگان ضمن امضای نمادین پوستر روز جهانی آب و نوشتن کلمه‌ای در خصوص آب، براساس اطلاعات و آموخته‌هایی که از این برنامه داشتند با اسکن QRcode طراحی شده، در مسابقه‌ی روز جهانی آب شرکت کردند.

این رویداد با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شرکت آب‌منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha