برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی کاشان ویژه نوروز ۱۴۰۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت عید نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی امروز پنجم فروردین‌ماه با اعلام این مطلب گفت: این نمایشگاه در بازارچه صنایع‌دستی در خیابان ملا فتح الله، طبقه بالایی مرکز هنرهای سنتی دایر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: با توجه به اینکه سال پیش کاشان‌ به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی معرفی‌شده است، سعی شده نساجی سنتی به گردشگران کاشان بهتر معرفی شود و این نمایشگاه در طبقه بالایی مرکز هنرهای سنتی دایر شده است.

او افزود: این نمایشگاه با بیش از ۱۰ غرفه در رشته‌های نساجی سنتی، گلیم‌بافی،رودوزی سنتی، سفال و سرامیک، فیروزه کوبی، قلم‌زنی، میناکاری، منبت چوب،  زیورآلات سنتی و تراش سنگ از ۹ الی ۲۰ میزبان گردشگران کاشان است.

دانایی با اشاره به اهمیت برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها تصریح کرد: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در کنار بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، سبب ایجاد تنوع دربسته سفر گردشگران و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی می‌شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha