مسافران نوروزی در تردد از محورهای گلستان احتیاط کنند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی و ریزش باران در استان به‌ویژه در محورهای کوهستانی، لازم است که مسافران نوروزی نهایت احتیاط و رعایت قوانین رانندگی را در ترددها داشته باشند.

به گزارش میراث آریا، سلیم اصغری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، با اشاره به فعالیت سامانه‌های ناپایدار جوی تا دو روز آینده در استان، اظهار کرد: هم اینک محورهای کوهستانی خوش ییلاق، چهارباغ، درازنو و جنگل گلستان همراه با بارش بوده و احتمال بارش برف هم، شب هنگام در این محورها وجود دارد.

او با بیان اینکه بارش باران جاده‌های استان را لغزنده کرده، افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به‌ویژه فاصله طولی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و حواس‌پرتی در این شرایط جوی الزامی است.

اصغری ادامه داد: تمام عوامل راهداری استان اعم از ۳۰ گشت و ۱۷۰ نیرو و ناوگان راهداری، آماده‌باش و در طول محورهای حساس و بحران خیز و راهدارخانه ها مستقر بوده تا در موقع بروز بحران به انجام عملیات به‌موقع عملیات راهداری بپردازند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از مسافران خواست که در صورت تردد از محورهای کوهستانی حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و سوخت و اغذیه کافی به همراه داشته و به توصیه‌های پلیس و راهداران توجه کنند.

او همچنین گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور شبانه‌روزی در خدمت کاربران جاده‌ای و مسافران نوروزی است تا با ارائه آخرین اطلاعات جوی و جاده‌ها برای سفری امن و آرام مسافران همکاری لازم را داشته باشند.

استان گلستان بالغ بر ۵۲۵۱ کیلومتر انواع بزرگراه و راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و کوهستانی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha