تعطیلی ۱۰۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۲۲هزار و ۱۶۶ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشتی انجام و ۱۰۶ مرکز متخلف تعطیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دکتر فرهاد غلامی عصر سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ضمن گرامیداشت ایام نوروز و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف استان، در تشریح طرح سلامت نوروزی در مازندران اظهار کرد: این برنامه با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته الی ۱۴ فروردین ماه سال جاری توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سراسر استان اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همین زمینه افزود: از تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۲۲ هزار و ۱۶۶مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی توسط کارشناسان بهداشتی انجام شد.

او ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۱۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم، ۱۰۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف تعطیل و تعداد هزار و ۲۹۹ اخطاریه بهداشتی صادر شد.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی بیش از ۹هزار و ۶۳۶ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از هموطنان خواست در صورت هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا کارشناسان در اسرع وقت رسیدگی کنند.

او افزود: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۶ فروردین ماه سال جاری بیش از ۱۴۳هزار و ۸۳۶ نفر در بخش اورژانس بیمارستانی ویزیت شدند و ۲۹۰۲ جراحی و ۷۶۴ زایمان انجام شده است.

دکتر غلامی تعداد ماموریت انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ را در این مدت ۸۶۳۹ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۲۰ ماموریت مربوط به انتقال مصدومان تصادفات جاده‌ای و حوادث ترافیکی بوده که متاسفانه دو نفر از مصدومان علیرغم تلاش کادر اورژانس فوت شدند که این میزان در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۷۵درصد کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تعداد ۹ مصدوم تروما و تصادفی انتقال یافته در بیمارستان‌ها نیز متأسفانه در این مدت فوت شدند که این آمار نیز نسبت به سال گذشته حدود ۴۷ درصد کاهش داشته‌است.

او متذکر شد: البته اینکه محل فوت چه تعداد از فوت‌شدگان تروما و حوادث جاده‌ای در صحنه حادثه، یا حین انتقال و یا در بیمارستان بوده است، معیار مناسبی برای تحلیل نیست، بلکه در این خصوص باید شدت حادثه نیز در نظر گرفته شود.

دکتر غلامی ادامه داد: حتی ممکن است مصدوم در صحنه حادثه علائم حیاتی داشته باشد اما به دلیل آسیب‌های مغزی، شکمی و یا آسیب‌های شدید به قفسه سینه عملاً در شرایطی به بیمارستان برسد که امکان احیای آسیب دیده نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: همه مراکز درمانی استان مجهز به بخش اورژانس هستند و بیماران ترومایی را پذیرش و اقدامات درمانی برای آنها به فوریت انجام می‌شود و در صورت نیاز به جراحی‌های سنگین و پیچیده تر به بیمارستان‌های دیگر ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha