خدمات مناسبی به مسافران نوروزی در کرمانشاه داده شده است/ مجلس نگاه مثبتی به حوزه میراث‌فرهنگی دارد 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ضمن مناسب دانستن خدمات ارائه شده به گردشگران نوروزی در استان کرمانشاه، گفت: مجلس نگاه مثبتی به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا روز چهارشنبه ۸ فروردین‌ماه در بازدید از دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان و دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اظهارکرد: کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند آن را از سایر استان‌های کشور متمایز کند. 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این استان از نظر تاریخی، طبیعی، فرهنگی، گردشگری خوراک و نیز صنایع دستی و ... جاذبه‌های بسیاری داریم که می‌تواند گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به کرمانشاه بکشاند. 

او تاکید کرد: در حوزه تاریخی طاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، بقعه مالک، در حوزه طبیعی غار قوری قلعه، سراب نیلوفر، آبشار پیران، در حوزه فرهنگی آداب و رسوم غنی مردم این دیار و در حوزه خوراک غذاهای بومی متعدد از مهمترین جاذبه‌های استان به شمار می‌روند. 

حسینی‌کیا افزود: در بحث صنایع‌دستی در این استان سه شهر ملی گلیم، تنبور و گیوه و نیز دهکده ملی سازهای سنتی وجود دارد و قابلیت‌های زیاد دیگری نیز در سایر رشته‌های صنایع‌دستی داریم که هرکدام می‌تواند در ایران به یک برند تبدیل شود. 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کرمانشاه می‌تواند از طریق گردشگری تحولی در اقتصاد خود بوجود آورد، عنوان کرد: کرمانشاه به تعبیر مقام معظم رهبری سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است و از طرفی وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشور عراق این فرصت را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم کشور عراق گردشگران زیادی را به سمت استان خود جذب کنیم، لذا باید به این سمت برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد. 

او افزود: حوزه گردشگری این قابلیت را دارد که از طریق آن اشتغالزایی خوبی را برای استان داشته‌ باشیم، استانی که همواره از نظر آمار اشتغال با چالش‌های بسیاری مواجه بوده‌است. 

حسینی‌کیا در ادامه در پاسخ به این سوال که نگاه مجلس شورای اسلامی به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری چگونه خواهد بود، گفت: مجلس نگاه مثبتی به حوزه میراث فرهنگی دارد و در این راستا  در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها، تسهیل‌گری و صدور مجوز و اعتبارات توجه خاصی به میراث‌فرهنگی خواهد داشت. 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی از خدمات دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان به میهمانان نوروزی اعلام کرد: با ورود هر گردشگر به استان کرمانشاه از طریق پیامک، سامانه کرمانشاه گشت که در آن تمام اطلاعات زیرساختی و جاذبه‌های گردشگری استان درج شده به او اطلاع‌رسانی می‌شود که اقدام ارزشمندی است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha