روند افزایشی بازدیدها از جاذبه‌های لرستان با بهبود وضعیت جوی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از روند رو به رشد بازدیدها از جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه گفت: با بهبود وضعیت جوی در استان و آغاز دور دوم مسافرت‌های نوروزی، روند افزایشی بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: در روز گذشته ۹۰۸۳ نفر از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک بازدید داشته‌اند و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این آمار بازدید ۷۹۰۶ نفر بوده است.

او افزود: قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یکی از جاذبه‌های پرمخاطب گردشگری در استان لرستان و کشور، روزانه با حجم بالای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان همراه بوده که امیدواریم در روزهای آینده، شاهد روند رو به رشد بازدید از این اثر تاریخی باشیم.

حسن‌پور تصریح کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین جاری ۵۸هزار و ۴۷۳ نفر از این اثر تاریخی در مرکز استان بازدید داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در ادامه با اشاره به بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه‌های طبیعی استان نیز اظهار داشت: آبشار و روستای گردشگری بیشه به عنوان دومین جاذبه پرمخاطب استان در روزهای گذشته بوده است.

او گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه، امیدواریم در آینده نزدیک و با نهایی کردن این پرونده، شاهد توسعه گردشگری و افزایش گردشگران داخلی و خارجی در این جاذبه طبیعی و توریستی باشیم.

حسن‌پور افزود: آثار و خانه‌های تاریخی استان، موزه‌ها و اماکن مذهبی لرستان نیز مورد استقبال و توجه گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در ادامه اظهار کرد: برای تسهیل خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی، اپلیکیشن «لرستان سفر» برای معرفی بیشتر و بهتر جاذبه‌های گردشگری استان در دسترس عموم قرار گرفته و امکان خرید و تهیه بلیت از طریق اپلیکیشن‌ها و تارنمای تهیه بلیت به آدرس اینترنتی http://bilit.tafrihati.com فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha