کمبودی در تأمین نان در قشم وجود ندارد

نایب‌رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: برای ماه های اسفند و فروردین، ۹ هزار کیسه آرد فوق‌العاده با هدف پیشگیری از کمبود احتمالی نان در جزیره اختصاص داده‌ شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، مسعود مورموگویی بابیان این مطلب گفت: با افزایش سرانه آرد نانوایی‌ها برای ۲ ماه، اسفند و فروردین ماه هیچ کمبودی در تأمین نان گردشگران و مسافرین نوروزی ورودی به این جزیره وجود ندارد.

نایب‌رئیس کمیته تنظیم بازار و خدمات گمرکی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اعلام اینکه میانگین مصرف آرد مورد نیاز هر نانوایی در شرایط عادی ۳۰۰ کیسه در ماه است، افزود: برای ۲ ماه اسفند و فروردین ۹ هزار کیسه آرد فوق‌العاده باهدف پیشگیری از کمبود احتمالی نان اختصاص داده‌شده است.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه از هر کیسه آرد ۴۵۰ قرص نان تولید می‌شود، در شرایط عادی میزان نان تولیدی در سطح ۹۳ نانوایی جزیره به ۱۲ میلیون و ۵۵۵ هزار قرص می‌رسد.

مورموگویی اضافه کرد: در هر یک از ۲ ماه‌ اسفند و فروردین ۱۶ میلیون و ۶۰۵ و در جمع ۳۳ میلیون و ۲۱۰ قرص نان توسط نانوایی‌های ۹۳ گانه جزیره قشم برای مصرف‌کنندگان، پخت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha