برپایی ۱۸ غرفه نوروزی صنایع‌دستی و سیاه‌چادر در قصرشیرین 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی ۱۸ غرفه نوروزی صنایع‌دستی و سیاه چادر در شهرستان قصرشیرین خبرداد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز چهارشنبه ۸ فروردین با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی از نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی قصرشیرین، اظهار کرد: در شهرستان قصرشیرین حدود دو هزار هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که تولیدات فاخری دارند.  

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: برای ایام نوروز بخشی از این هنرمندان در نمایشگاه موقت صنایع‌دستی شهرستان حضور پیدا کرده‌اند و تولیدات خود را برای فروش به عرضه گذاشته‌اند. 

او تاکید کرد: در نمایشگاه نوروزی شهرستان قصرشیرین ۱۸ غرفه شامل ۱۰ غرفه صنایع‌دستی و هشت غرفه سیاه چادر برپا شده که از صبح تا شب محصولات خود را برای گردشگران نوروزی عرضه می‌کنند. 

کوگانی افزود: چیغ‌بافی، گیوه‌بافی و حصیربافی از جمله مهمترین آثار شاخص تولیدی هنرمندان این شهرستان است که در این نمایشگاه نیز عرضه شده‌اند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: آب و هوای معتدل و کاملا بهاری شهرستان قصرشیرین در کنار جاذبه‌های تاریخی شاخص آن این زمینه را فراهم کرده تا گردشگران زیادی در ایام نوروز از این شهرستان بازدید داشته باشند و از نمایشگاه صنایع‌دستی هم خرید کنند. 

او در پایان یادآورشد: همجواری این شهرستان با عراق نیز باعث شده  تا بخشی از تولیدات هنرمندان این شهرستان به این کشور صادر شود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha