چهارمحال و بختیاری به قطب گردشگری کشور تبدیل شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه 8 فروردین ماه در نشست با معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: تبدیل این استان به قطب بوم‌گردی کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در دو سال اخیر ۸۰ مجوز بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شده است و با توجه به ظرفیت‌های قابل‌توجه در بخش‌های مختلف گردشگری می‌توان این استان را به قطب بوم‌گردی کشور تبدیل کرد.

او تصریح کرد: طبیعت زیبا و بکر، صنایع‌دستی و فرهنگ بومی مردم، رودخانه‌های خروشان، تالاب‌ها، سیاه‌چادرهای عشایری، چشمه‌سارها و کوهستان‌ها بخشی از ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند موتور محرکه استان قرار گیرد.
حیدری یادآور شد: در راستای تحقق شعار سال هرچه سریع‌تر کارگروهی با عنوان گردشگری و بوم‌گردی تشکیل شود تا با تدوین برنامه‌ها و اقدامات موثر در راستای تولید و اشتغال از ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طرح جامعی برای رونق گردشگری در سواحل رودخانه زاینده‌رود تدوین و مکان‌های جذابی برای گردشگران در حاشیه این رودخانه ایجاد شود.

او مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را دستاورد راه‌اندازی بوم‌گردی‌ها و توسعه گردشگری دانست و گفت: در سفر سوم رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری بسته جامعی از ظرفیت‌های گردشگری استان تدوین و برای تصویب ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha