آشنایی گردشگران با ساخت صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه‌های ورکشاپ ساخت هنرهای دست‌ساز در نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز پنجشنبه ۹ فروردین اظهارکرد: نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی و سوغات شهرستان سرپل‌ذهاب در ورودی این شهر با ۱۰ غرفه برپا شده‌ است. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: در این نمایشگاه هنرمندان صنایع‌دستی سرپل‌ذهاب در رشته‌های ساخت سازهای سنتی، آهنگری سنتی، احجام‌چوبی، گیوه‌بافی و چیغ‌بافی تولیدات خود را عرضه کرده‌اند. 

او تاکید کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این نمایشگاه صورت گرفته، برگزاری ورکشاپ ساخت و تولید برخی از رشته‌های صنایع‌دستی است تا گردشگران و نسل جوان با ساخت این هنرهای دست‌ساز از نزدیک آشنا شوند. 

کوگانی تاکید کرد: این اقدام باعث استقبال بسیار خوب گردشگران نوروزی از این نمایشگاه شده و زمینه آشتی مردم بویژه نسل جوان را با هنرهای دست‌ساز فراهم کرده‌ است. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه صنایع‌دستی در کشور، اعلام کرد: ما معتقدیم که صنایع‌دستی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین کلیدهای گشایش اقتصاد کشور باشد و حضور هنرمندان صنایع‌دستی در عرصه تولید می‌تواند به شعار سال توسط مقام معظم رهبری یعنی رونق تولید با مشارکت مردم تحقق ببخشد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha