گیوه پرفروش‌ترین محصول صنایع‌دستی پاوه شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: گیوه یکی از معروف‌ترین و اصیل‌ترین محصولات صنایع‌دستی پاوه خصوصا در منطقه اورامانات است که باعث رونق اقتصادی فعالان این عرصه شده‌ است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز پنجشنبه ۹ فروردین، با اشاره به فروش خوب محصولات صنایع‌دستی شهرستان پاوه، اظهار کرد: گیوه هنری اصیل و کهن و برگرفته از ذوق و قریحه بافندگان و بنابر نیاز مردم با توجه به وضع جغرافیایی منطقه و با استفاده از مواد و متریال کاملا بومی و در دسترس محلی است. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به اهمیتی که این هنر دست‌بافت زیبا دارد، در چند سال گذشته با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان به پرفروش‌ترین محصول صنایع‌دستی اورامانات تبدیل شده و حتی صادرات آن نیز به کشورهای مختلف صورت می‌گیرد. 

او افزود: علاوه بر گیوه، ارغوان بافی، احجام چوبی و پارچه‌بافی نیز دیگر هنرهای اصیل این منطقه هستند که بخوبی به مردم ایران معرفی شده‌اند. 

کوگانی افزود: تنها در شهرستان پاوه برای ایام نوروز ۱۷ غرفه صنایع‌دستی را برپا کرده‌ایم که خوشبختانه فروش خوبی داشته‌اند و توانسته به اقتصاد مردم این شهرستان نیز کمک کند. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه یادآورشد: در شهرستان پاوه حدود چهار هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha