افزایش قطارهای شیراز – مشهد را در سال جدید پیگیری می‌کنیم/ افزایش سفرهای هوایی در دستور کار

استاندار فارس گفت: در سال ۱۴۰۳ تکمیل و بهره برداری از بخش قابل توجهی از بزرگراه‌های استان را با جدیت دنبال خواهیم کرد. همچنین به صورت جدی به دنبال افزایش تعداد قطارهای شیراز به مشهد هستیم.

محمد هادی ایمانیه در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا اظهار کرد: از جمله این محورهای بزرگراهی می توان به بزرگراه شیراز - فسا - داراب – بندرعباس، شیراز - جهرم - لار – بندرعباس، شیراز - کوار - فیروزآباد - جم – عسلویه و بزرگراههای که از شرق استان به سمت استان کرمان امتداد می‌یابد اشاره کرد.

استاندار فارس افزود: همچنین تلاش خواهیم کرد که طی چند ماه آتی قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان نیز مورد بهره برداری قرار گیرد و عملیات اجرایی آزادراه شیراز – بوشهر نیز آغاز شود.

اوادامه داد: در بخش حمل و نقل ریلی نیز امسال می کوشیم که تعداد سفرهای قطار شیراز به سمت اصفهان - تهران و مشهد را که هم اینک به شکل یک روز درمیان انجام می‌شود را افزایش دهیم.

ایمانیه افزود: همچنین طی ماههای آتی شاهد بهره برداری از قطار اقلید – یزد نیز خواهیم بود.

او اظهار کرد: همچنین امیدواریم امسال بتوانیم عملیات اجرایی قطار شیراز – اهواز را نیز با توجه به موافقت معاون اول رییس جمهور آغاز کنیم.

افزایش سفرهای هوایی استان در دستور کار

استاندار فارس گفت: در بحث تقویت سفرهای هوایی نیز به دنبال راه‌اندازی یک ایرلاین و خط هوایی با مرکزیت شیراز هستیم که امیدواریم این مهم امسال به نتیجه برسد و با تقویت فرودگاه شیراز و سایر فرودگاه‌های استان بتوانیم افزایش سفرهای هوایی از شیراز به مقاصد مختلف را افزایش دهیم.

او، با اشاره به نقش عامل انسانی و راه در وقوع حوادث رانندگی گفت: در کنار این نباید از عامل دیگر یعنی خودروهای ناایمن نیز غافل شد و لذا امسال باید در کشور با جدیت مانع تولید و حتی واردات چنین خودروهایی شد.

ایمانیه افزود: معاون اول رییس جمهوری نیز اخیرا به این مسئله اشاره کرده و لزوم عمل شرکت‌های خودروسازی به تعهداتشان در خصوص تولید خودروهای ایمن را یادآور شد. لذا باید با جدیت در مقابل تولید خودروهای ناایمن بایستیم و دولت هم به هیچ وجه کوتاه نیاید و مجلس هم همراهی کند.

او اظهار کرد: در بحث ایمن سازی راه‌های استان هم اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم امسال با توجه به بودجه و اعتبار نسبتا خوبی که برای رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده و البته هنوز هم نیاز به تقویت بیشتر دارد بتوانیم یک بار و برای همیشه تکلیف نقاط حادثه خیز را روشن کرده و این نقاط را ایمن و رفع کنیم.

اصلاح ۵۰ درصد نقاط حادثه‌خیز

استاندار فارس افزود: در دو سال گذشته در استان ۵۰ درصد نقاط حادثه خیز با تامین اعتبار از سوی دولت برطرف شد و می کشویم که ۵۰ درصد باقیمانده نیز به سرعت ایمن و رفع شود.

استاندار فارس، با اشاره به راه اندازی پویش «چشم به راهیم» در تمام نقاط کشور از جمله استان فارس افزود: امیدواریم این پویش بتواند به عزیزانی که در سفر هستند این نکته را یادآور شوند که عزیزان و خانواده آنها در منزل چشم به راه آنها هستند تا به سلامت به مقصد برسند.

ایمانیه افزود: لذا رانندگان باید با مدیریت زمان سفر و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی، اجازه ندهند که سفری که می تواند خاطراتی زیبا و ماندگار را رقم بزند به خاطره‌ای تلخ تبدیل شود.

او ادامه داد: با توجه به مراکز و اقامتگاه‌های بین راهی و چادرهای عشایری که در محورهای مختلف پیش‌بینی و برپا شده، انتظار است رانندگان با توقف در این مکان ها پس از استراحت و اطمینان از آمادگی و هوشیاری برای رانندگی، سفر خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha